اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

موفقیت قوه قضائیه در گرو استقلال قضایی است

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران گفت: موفقیت قوه قضائیه در گرو استقلال قضایی است.

موفقیت قوه قضائیه در گرو استقلال قضایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، سید مرتضی بختیاری در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل، ولایت‌مداری و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را نشانه بارز مردم اردبیل دانست و اظهار داشت: روحیه خدمت‌رسانی موجود در مردم استان اردبیل نشات گرفته از همان ولایت‌مداری و توسل به معنویات است.
وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف خطیر دستگاه قضایی و قدردانی از ابتکارات تشکیلات قضایی استان اردبیل، توجه به حفظ استقلال قوه قضائیه را امری مهم و حیاتی دانست و گفت: خدمتگزاری در قوه قضائیه منوط به وجود و حفظ استقلال قضایی است.
وی تفاهم و همکاری عالی با سایر دستگاه‌های اجرایی در عین حفظ اقتدار و صلابت را ویژگی بارز دادگستری کل استان اردبیل عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در راستای خدمت‌رسانی بیش از پیش نیازمند همکاری و تعامل هستند که قوه قضائیه نیز بی نیاز از این تعامل نبوده و این تعامل هیچ منافاتی با استقلال قضایی ندارد.
سید مرتضی بختیاری که همراه هیئت وزیران در دور چهارم سفرهای استانی، در اردبیل حضور یافته بود ابتکارات دادگستری کل استان اردبیل در خدمت‌رسانی شایسته را قابل تقدیر دانست. 
در این جلسه غلامعلی رضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی قضایی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از تشکیلات قضایی استان و تشریح توفیقات بدست آمده در دادگستری به ویژه در خصوص شوراهای حل اختلاف، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حفاظت و صیانت از بیت‌المال و ارتقای برنامه‌های نظارتی، خواستار رفع مشکلات دستگاه قضایی استان در خصوص اعتبارات و نیروی انسانی مورد نیاز شد.
در این جلسه شورای عالی قضایی که دادگستری‌های شهرستان‌ها نیز از طریق ویدئو کنفرانس شرکت داشتند و هر یک از مدیران سازمان‌های وابسته قوه قضائیه در استان به عنوان اعضای شورا گزارشی از عملکرد سازمان‌ها و درخواست‌ها و نیازمندیها ارائه دادند و وزیر دادگستری نیز نسبت به پیگیری مشکلات اداری و مالی موجود در دادگستری کل استان و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان، قول مساعد داد.
بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی اردبیل و رسیدگی به مشکلات زندانیان و بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری به ویژه واحدهای موفق مصالحه، مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی و ابلاغ، از برنامه‌های دیگر وزیر دادگستری در اولین روز از سفر به استان اردبیل بود.
 انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول