اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد:

تشکیل انجمن اسلامی بازار در شهرستان‌های بوشهر

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مساجد و تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از تشکیل انجمن اسلامی بازار در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.

تشکیل انجمن اسلامی بازار در شهرستان‌های بوشهر
حسین ادیبی امروز در گفت‌ و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در راستای بند 16 از ماده 2 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی، مقدمات احیاء و فعال سازی انجمن‌های اسلامی بازار در تمامی شهرستان‌های استان در حال انجام است.
کارشناس امور مساجد و تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به ظرفیت مناسب حوزه فعالیت انجمن‌های اسلامی بازار در احیاء ارزش های اسلامی افزود: با هدف انجام مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی و در راستای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه انجمن‌های اسلامی بازار در تمامی شهرها احیاء می‌شوند.
 وی تأکید کرد: با هماهنگی مجامع امور صنفی شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگی شامل، برگزاری مناسبت‌های مذهبی در ایام سال، برگزاری جلسات وعظ و سخنرانی، برگزاری نماز جماعت و مسابقات فرهنگی در سطح بازار خواهیم بود.
کارشناس امور مساجد و تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر همچنین گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 50 جلسه شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی با مدیریت دفاتر تبلیغات اسلامی در سطح استان برگزار شد.
ادیبی اظهار داشت: در راستای مصوبه شماره 603 شورایعالی انقلاب فرهنگی در مکلف کردن سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی شئون فرهنگی جلسات هماهنگی مناسبت‌های مذهبی با هدف اهتمام بیشتر به اندیشه‌ها و نظرات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با مناسبت‌های دینی ترویج و اطلاع رسانی منظم و منسجم برنامه‌های مذهبی، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دینی و شبکه تبلیغ برگزار شده است.
کارشناس امور مساجد و تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: تأکید بر ضرورت صیانت از روش‌های اصیل مراسمات مذهبی و بررسی راهکارهای تقویت و توسعه این برنامه‌ها برای استفاده حداکثری از ظرفیت فرهنگی ایام مذهبی از دیگر اهداف تشکیل جلسات مذکور بوده است.
کارشناس امور مساجد و تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت فرهنگی ایام فرخنده دهه کرامت در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.
ادیبی اظهار داشت: از اول ذی القعده برابر با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد مسعود علی بن موسی الرضا (ع) به‌نام دهه کرامت نامگذاری شده که در این ارتباط هماهنگی لازم با دفاتر تبلیغات اسلامی استان برای برگزاری محافل و مجالس در حال انجام است.
 کارشناس امور مساجد و تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عمده‌ترین برنامه‌های این ایام را شامل اجرای مراسم در هیئت‌های محوری، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌ها و معابر، اجرای مراسم جشن در مساجد محوری، استفاده مطلوب از خلاقیت روحانیون مستقر و شبکه تبلیغ شهرستان‌ها و اعزام به محافل و مجالس دانست.
وی در ادامه افزود: در این ایام از ظرفیت شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و دعوت از شخصیت‌های علمی و مذهبی برای تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و استفاده از گروه‌های مردمی جهت فعال سازی و نقش آفرینی مضاعف استفاده لازم به‌عمل می‌‌آید.
انتهای پیام،/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول