اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان اسبق کشتی جهان:

راه نجات کشتی کهگیلویه و بویراحمد تزریق اعتبار است

خبرگزاری فارس: مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران که از سوی فدراسیون کشتی به کهگیلویه و بویراحمد آمده تا استعدادهای کشتی این استان را بررسی کند، گفت: این استان در ورزش کشتی بسیار مستعد بوده، ولی از نظر اعتبارات بسیار فقیر است.

راه نجات کشتی کهگیلویه و بویراحمد تزریق اعتبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه جمعه حسین ملاقاسمی در حاشیه دوره آموزشی کشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: کشتی از بدو پیدایش ورزش در ایران حرف اول را می‌زده و اکنون لازم است همه مسئولان با دلسوزی و حساسیت خاصی برای رشد این ورزش اصیل تلاش کنند.
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی افزود: من به عنوان کسی که از سوی فدراسیون مامور شدم تا استعدادهای کشتی این استان را به کمک هیئت کشتی شناسایی کنیم، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که شنیدم فردی ورزش‌دوست است، عاجزانه می‌خواهم که به ورزش کشتی در این استان بیشتر توجه کنند.
ملاقاسمی بیان داشت: کهگیلویه و بویراحمد به معنای واقعی با دیگر استان‌ها متفاوت بوده و واقعا استعدادهای بسیار خوبی در کشتی دارد که در این زمینه حاضرم دست مسئولان ارشد این استان را ببوسم تا اعتبارات بیشتری برای نجات کشتی د ر این استان اختصاص دهند.
مدرس ارزنده کشتی کشور که قهرمانی کشتی جهان را در کارنامه دارد، اضافه کرد: کشتی این استان به لحاظ اعتباری ضعیف بوده و وضعیت موجود کشتی در این استان با همت افراد عاشقی چون قباد کرمی رئیس هیئت کشتی و امید کمایی مسئول آموزش این هیئت اداره می‌شود.
ملاقاسمی ادامه داد: در برگزاری دوره‌های آموزشی و استعدادیابی در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی صحنه‌ها زجرم داده و برخی اظهارات نیز امیدوارم کرده ولی به ‌هر حال باید برای پاسخی در شان به این همه استعداد در اوج نداری و فقر این جوانان تلاش بیشتری کرد.
قهرمان اسبق کشتی جهان با اشاره به مهم‌ترین مشکلات ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: آن‌چه من را زجر داده است دیدن صحنه‌های از نداری و فقر علاقه‌مندان به کشتی در بهمئی، گچساران و دهدشت بوده که این جوانان حتی توانایی خرید کفش و لباس را نداشتند، ولی با دنیایی از استعداد و عشق تمرین می‌کردند.
وی تصریح کرد: دیدار با مدیرکل تربیت بدنی این استان و قول‌های مساعد ایشان برای حمایت کشتی کهگیلویه و بویراحمد نیز از مواردی بود که من را برای احیا و تقویت کشتی در این استان امیدوار کرد.
ملاقاسمی ابراز داشت: اگر اعتبارات به کالبد ورزش کشتی در کهگیلویه و بویراحمد تزریق نشود، شاهد دور شدن افراد عاشق از ورزش می‌شویم که بدون هیچ چشم‌داشتی ورزش کشتی را حمایت و اداره می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد:  حاصل همه بررسی‌ها و شناخت من از ورزش این استان در طول این چند روز حضورم در کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری دوره‌های آموزشی و استعدادیابی این جمله است که استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای فراوانی دارد، ولی پرورش‌دهنده ندارد که علت آن نبود اعتبارات است.
مدیرکل تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد نیز که با لباس ورزشی به تمرین‌ کشتی‌گیران این استان آمده بود در این نشست، هزینه کردن در ورزش را اسراف ندانست و متذکر شد: بر اساس رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری هزینه کردن در ورزش را حلال دانسته و معتقد بودند که هر چه می‌توانید برای ورزش این جوانان هزینه کنید.
محمد شفیعی خاطرنشان کرد: کشتی یکی از ورزش‌های اصیل و عرق ملی ایران بوده که حمایت و تقویت آن را وظیفه خود می‌دانیم.
وی ادامه داد: اداره‌کل تربیت بدنی در طی فراخوانی از همه مربیان رشته‌های مختلف ورزشی خواست تا طرح‌های خود را با پروپوزال مشخص و به صورت کارشناسی‌شده ارائه دهند تا حمایت‌های مالی از این طرح‌ها صورت گیرد، ولی به جز هیئت دومیدانی و پرتاب نیزه بانوان کسی از این طرح استقبال نکرد.
شفیعی با انتقاد شدید از مربیان و هیئت‌هایی که در این فرصت طرحی را ارائه نکردند، ولی از نبود اعتبار گلایه می‌کنند، اضافه کرد: همه طرح‌های پروپوزال‌دار ورزش این استان اعتبار می‌گیرند.
وی شناسایی مربیان توانمند را در کشتی از اولویت‌های اصلی این ورزش دانست و بیان داشت: هیئت کشتی در هر شهرستان یک مربی را با طرح مشخص و کارشناسی معرفی کند و تعیین کند که در چه وضعیتی است، چه می‌خواهد و به کجا می‌رسد. همچنین باید گفت در این صورت به چنین طرح‌هایی پول می‌دهیم.
شفیعی به هیئت کشتی قول داد: تا پایان آبان ماه، 25 درصد از مطالبات بررسی و تایید شده این هیئت توسط کمیته مستندسازی را پرداخت کند.
رئیس هیئت کشتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار عنوان کرد: حضور مدیرکل تربیت بدنی در جلسات و مسابقات کشتی این استان موجب دلگرمی دست‌اندرکاران کشتی شده است و ما از این بابت از ایشان تشکر می‌کنیم.
قباد کرمی با بیان این‌که بسیاری از کارهای هزینه‌دار این هیئت را با دستور شفاهی مدیرکل تربیت بدنی انجام می‌دادیم تا زمانی که اعتباری در نظر گرفته شود، عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های ارتقاء داوری، کلاس درجه سه مربیگری، اعزام مربیان استان به انسیتیتو فدراسیون کشتی، اعزام داور بین‌المللی به مسابقات لهستان و... از جمله فعالیت‌های این هیئت در سال جاری بوده است.
وی در پایان اذعان داشت: شناسایی و حمایت از مربیان واقعی و کار بلد در کشتی کهگیلیوه و بویراحمد از برنامه‌های در دست اجرا این هیئت بوده که با حمایت‌های مالی اداره‌کل تربیت بدنی محقق خواهد داشت.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول