اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

برکت حضرت معصومه (س) سبب گسترش قم شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: برکت حضرت معصومه (س) هم سبب گسترش شهر قم و هم سبب گسترش تعالیم الهی از این شهر شده است.

برکت حضرت معصومه (س) سبب گسترش قم شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور پرشور مردم دماوند برگزار شد، با اشاره به دهه کرامت، به اهمیت ماه ذی‏القعده پرداخت.
وی اظهار داشت: اهمیت ماه ذی‏القعده از این لحاظ است که قرآن کریم برای حضرت موسی (ع)، 40 شبانه‏روز میقات تعریف کرده است و مفسران دنبال این هستند که این 40 شبانه‏روز از کجا آغاز شد و زمانش را از ابتدای ماه ذی‏القعده می‏دانند.
امام جمعه دماوند ادامه داد: میعاد حضرت موسی (ع) با خداوند از ابتدای ماه ذی‏القعده تا روز دهم ذی‏الحجه یعنی روز عید قربان است و این موضوع یک پیام برای کسانی که این ماه را درک می‏کنند، دارد و این است که حضرت موسی (ع) در این میعادگاه با خداوند در این 40 روز مناجات کرده و به صورت خالصانه، عاشقانه و عارفانه به عبادت پرداخته است.
علاءالدینی تصریح کرد: پیام آن برای ملت ما این است که اگر بخواهیم به این قرب الهی در روز عید قربان برسیم، حتما باید از این مقدمات استفاده کنیم و همراه با موسی ‏بن عمران (ع) که به مناجات و مراقبت کارها پرداختند، ما نیز در زندگی‏مان مراقبت را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و در این 40 روز نهایت تلاشمان را برای تقرب الهی به کار بگیرم.
وی تاکید کرد: خداوند آنقدر مهربان است که برای ما هم میعادگاهی با توجه به حضور فرزندان موسی ‏بن جعفر (ع) در ماه ذی‏القعده ایجاد کرده و آن این است که اول ماه ذی‏القعده ولادت حضرت معصومه (س)، پنجم ماه ذی‏القعده بزرگداشت صالح‏بن موسی فرزند امام موسی ‏بن جعفر (ع)، ششم ذی‏القعده بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ، 11 ذی‏القعده ولادت امام رضا (ع) و آخر ذی‏القعده هم شهادت امام جواد (ع) است که باز هم ایشان نوه امام موسی ‏بن جعفر (ع) هستند.
امام جمعه دماوند اضافه کرد: با توجه به میعادی که حضرت موسی (ع) با کوه طور داشت، ما نیز باید آن میعاد را در این 40 روز با ولایت داشته باشیم.
علاءالدینی با بیان اینکه قرآن کریم در سوره نور اهل ‎بیت (ع) و خاندان ایشان را مرکز هدایت و نور معرفی می‏کند، گفت: در سوره نور، خداوند با عنوان نور از خودش تعریف می‏کند و می‏فرماید که این نور را در خانه‏هایی قرار داده که آن خانه‏ها عظمت دارند و آن خانه‏های اهل بیت ‏(ع) و فرزندان آنها هستند.
وی افزود: همچنین در سوره حدید خداوند می‏فرماید که در روز قیامت مومنان وارد صحنه محشر می‏شوند در حالیکه جلوی رو و طرف راستشان پر از نور است و منافقان که امروز به مومنان زخم زبان می‏زنند در آن روز به مومنان می‏گویند که یک نگاهی به ما کنید تا ما از نور شما بهره‏مند شویم و مومنان به آنها جواب می‏دهند که اگر می‏خواهید از نور بهره‏مند شوید به دنیا برگردید.
امام جمعه دماوند ادامه داد: حضرت معصومه (س) یکی از جایگاه‏هایی است که مردم با حضور در حرم ایشان می‏توانند وجودشان را نورانی کنند.
علاءالدینی افزود: برکت حضرت معصومه (س) هم سبب گسترش شهر قم و هم سبب گسترش تعالیم الهی از شهر قم شده است.
وی افزود: حضرت امام صادق (ع) فرمودند سلام بر اهل قم که آنها یاران واقعی حضرت مهدی (عج) هستند و اهل رکوع و سجودند و همچنین ایشان برای اهل قم دعا کردند و فرمودند خدایا آنها را از باران سیراب کن و بدی‏های آنها را به خوبی تبدیل کن که در بین آنها فقها و دانشمندان بزرگی حضور دارند.
وی ادامه داد: حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم باعث می‏شود که مراجع بزرگ علاوه بر اصحاب اهل بیت (ع) در آنجا تربیت شوند.
امام جمعه دماوند افزود: مکتب قم شاگردانی را پرورش داده که در راس آنها بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بودند که علمدار بیداری اسلامی در سطح جهان هستند.
علاءالدینی اضافه کرد: امروز از شهر قم رادیو معارف را می‏شنویم که این رادیو در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در 13 سال قبل تاسیس شد و امروز به اقصی نقاط جهان نورانیت را منتشر می‏کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول