اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد:

انتشار 70 اثر علمی درباره شخصیت حضرت معصومه (س)

خبرگزاری فارس: مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)گفت: تا کنون 70 اثر علمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) توسط این انتشارات منتشر شده است.

انتشار 70 اثر علمی درباره شخصیت حضرت معصومه (س)
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی با اشاره به اینکه انتشارات زائر از سال 75 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: وظیفه اصلی این انتشارات کمک به نشر فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) است و عمده فعالیت‌های آن نیز با محوریت قرآن، معارف اهل بیت(ع) و معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: چاپ قرآن کریم با خط نسخ ایرانی در چهار قطع رحلی، وزیری، رقعی و جیبی به خط سید رضا بنی رضی از جمله آثار منتشر شده توسط این انتشارات است.
فلاحی با اشاره به این که تا‌کنون 70 اثر علمی درباره شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مکان فرهنگی قم منتشر شده است، افزود: بعضی از این آثار مانند کتاب فروغی از کوثر که به همت واحد تحقیقات و یکی از محققین آستانه مقدسه تالیف شده،‌به چاپ یازدهم نیز رسیده و در آستانه چاپ دوازدهم است.
وی خاطرنشان کرد: انتشار کتب مربوط به شرح حال علما و بزرگان (ستارگان حرم) که در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) و اطراف آن مدفون هستند از دیگر فعالیت‌های انتشارات زائر است که تاکنون در 27 جلد منتشر شده است.
‌فلاحی در ادامه با بیان اینکه انتشار این کتب همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تا‌کنون شرح حال 320 نفر از علما و بزرگان در این کتب منتشر شده که بعضی از آنها مانند ذکریا ابن آدم که در قبرستان شیخان دفن شده است از اصحاب ائمه هستند.
وی ابراز کرد: از دیگر فعالیت‌های انتشارات زائر چاپ کتب احادیث اهل بیت(ع) است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کتاب النور و کتاب مجمع الاحادیث که تا کنون هفت جلد آن منتشر شده و به صورت حروف تهجی ادامه دارد، اشاره کرد.
مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه قم افزود: چاپ مجموعه چهل حدیث که شامل چهل موضوع کاربردی است و درباره هر یک از موضوعات آن چهل حدیث ارائه شده در 40 جلد از دیگر اقدامات انتشارات زائر است.
وی ادامه داد: برخی از مجلد‌های مجموعه چهل حدیث تاکنون 5 بار به چاپ رسیده است و به زودی همه هزار و 600 حدیث موجود در این مجموعه در یک مجلد با عنوان گلستان حدیث منتشر می‌شود.
‌فلاحی عنوان کرد: چاپ کتب ادعیه اعم از ادعیه و زیارات مورد نیاز حرم مطهر، مفاتیح، زیارتنامه حضرت معصومه (س)، ادعیه ماه مبارک رمضان، دعای روز عرفه با ترجمه فارسی و زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در هر سال با طرحی جدید و متنوع نیز از دیگر اقدامات انشارات زائر برای استفاده زائرین حرم مطهر است.
وی با اشاره به اینکه زائرین با سن و سلیقه‌های مختلفی به زیارت کریمه اهل بیت(ع) می‌آیند اظهارکرد: بخشی از فعالیت‌های انتشارات زائر مختص کودکان است و تا کنون بیش از 30 کتاب کودک با مضامین دینی و مذهبی از سوی این انتشارات چاپ شده است.
مسئول انتشارات زائر آستانه مقدسه قم با بیان اینکه انتشارات زائر عهده‌دار چاپ آثار کنگره علی ابن ابراهیم قمی است، بیان کرد: 30 اثر علمی نیز برای این کنگره منتشر شده که در زمان برگزاری آن رو‌نمایی می‌شود.
‌فلاحی در پایان با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت‌های انتشارات زائر مربوط به مناسبت‌ها می‌شود عنوان کرد: تهیه انواع بروشورها محتوایی با موضوعات مختلف اخلاقی، تربیتی، آداب سفر، تبعیین شعار سال و بخش عظیمی از آن با موضوع شناخت حضرت فاطمه معصومه (س) با توجه به نیاز مخاطبان و زائران از دیگر فعالیت‌های این انتشارات است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول