اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مردم فرد اصلح را برای مجلس انتخاب کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: مردم باید با توجه به معیارها و ملاک‌های اسلامی فرد اصلح را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

مردم فرد اصلح را برای مجلس انتخاب کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه جیرفت با بیان اینکه حضور حداکثری بدون رقابت شکل نمی‌گیرد، اظهار داشت: باید رقابت سازنده در انتخابات وجود داشته باشد.
عسکری با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تاکید بر حضور حداکثری مردم در این عرصه ملی گفت: انتخابات به واقع جلوه مشروعیت نظام است.
وی بر انتخاب فرد اصلح توسط مردم تاکید کرد و بیان داشت: مردم باید با توجه به معیارها و ملاک‌های اسلامی فرد اصلح را انتخاب کنند.
خطیب نماز جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که به مجلس می‌رود، باید با رای بالای مردم برود تا بتواند با پشتوانه قوی مردمی بهتر به وظایف نمایندگی خود انجام وظیفه کند.
وی مجلس را یکی از ارکان شاخص و فاخر نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در کشور است، زیرا وزرا پس از پیشنهاد رئیس جمهور باید از مجلس رای اعتماد بگیرند و یا اینکه مجلس با شرایط خاص قانونی خود می‌تواند رای به عدم کفایت آن‌ها بدهد.
وی بیان داشت: با توجه به این وظایف مهم و خطیر مجلس شورای اسلامی می‌طلبد تا مردم با توجه به معیارهای اسلامی افراد اصلح را از میان صالحان و افراد شایسته و متعهد به نظام جمهوری اسلامی انتخاب کنند.
عسکری ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و هفته کرامت خاطرنشان کرد: دختران جوان ما باید با معرفت و الگوی‌گیری از زنان ارزشمند تاریخ از جمله حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)، حضرت مریم (س) و دختران حضرت شعیب بتوانند به قلعه‌های رفیع معنویت دست پیدا کنند.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری روز هفتم مهر به عنوان روز آتش‌نشانی گفت: از خدمات نیروهای آتش ‌شانی که در حوادث از جان خود مایع می‌گذارند تا آرامش و امنیت مردم حفظ شود تقدیر و تشکر می‌کنیم.
عسکری با تسلیت سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو و جهان‌آرا بیان داشت: این سرداران شهید پس از شکستن حصر آبادان در پنجم مهر ماه و در هنگام بازگشت به تهران هواپیمای آن‌ها منفجر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
خطیب نماز جمعه جیرفت در ادامه به نامگذاری 9 مهر ماه به عنوان روز جهانی سالمند اشاره و بر تکریم این قشر عزیز و پرتجربه تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: حرمت سالمندان را باید نگاه داشت، زیرا آنها به گردن ما حق دارند و اسلام نیز بر نگه‌ داشتن حرمت آن‌ها تاکید کرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول