اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

طرح استقلال فلسطین یک توطئه آمریکایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان گفت: طرح استقلال دولت فلسطین یک توطئه آمریکایی است که از آستین رئیس دولت خودگران فلسطین بیرون آمده‌ است.

طرح استقلال فلسطین یک توطئه آمریکایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: طرح استقلال دولت فلسطین که هفته گذشته محمد عباس آن را به سازمان ملل و شورای امنیت تقدیم کرد یک توطئه جدید آمریکایی است که از آستین محمود عباس آشکار شده ‌است.
وی افزود: در نگاه نخست این طرح به موجب تشکیل دولت مستقل فلسطینی یک اقدام انقلابی توسط محمود عباس تلفی می‌شود اما باید توجه داشت معنای دیگر این کار به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی است.
امام جمعه کاشان تهدید به وتوی طرح استقلال دولت فلسطین در شورای امنیت را یک بازارگرمی و جنگ زرگری توصیف کرد و این طرح را به سود و در جهت منافع آمریکایی‌ها دانست.
نمازی به ایجاد ناآرامی و آشوب‌ها در سوریه و تلاش برای سقوط دولت بشار اسد به عنوان توطئه دیگر آمریکا و اسرائیل نیز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از این کار شکستن جبهه مقاومت برابر رژیم صهیونیستی است چرا که سوریه به همراه لبنان و ایران در دفاع از فلسطین و مقاومت هم‌پیمان و متحد هستند.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان قطع نخاعی و گردنی نیز پرداخت و گفت: تجلیل از جانبازان ستایش از نمونه‌ها و نمادهای ایثار، تکریم جانبازان نیاز جامعه امروز، تحسین ایمان و پایداری جانبازان و خانواده‌های آنان، سنگین‌تر بودن وزنه ایثار جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی و گردنی به تعبیری از شهادت، ایثار جانبازان ایثار یک عمر هستی و سلامتی و انجام معامله‌ای سودمند با معبود یکتا و خدمت صادقانه و با روی خوش به جانبازان از بزرگترین ایثارها و از برجسته‌ترین جهادها از جمله رهنمودهایی بود که معظم له در این دیدار به آن اشاره کردند.
نمازی 13 مهرماه را یادآور دو مناسبت مهم یاد کرد و گفت: مناسبت اول عزیمت امام راحل به کویت و عدم پذیرش امام روح‌الله توسط دولت این کشور که نشان از عدم لیاقت سران کویتی در بهره‌مندی از وجود بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
وی دومین مناسبت این روز را نامگذاری 13 مهرماه به نام نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: نیروهای انتظامی در ایجاد نظم و امنیت جامعه نقش بسیار مهمی داشته ‌است ضمن آنکه از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی شهرستان، استان و کشور در برقراری امنیت و نظم تقدیر می‌کنیم از آنها می‌خواهیم به واسطه آنکه مظهر اقتدار حاکمیت هستند به گونه‌ای عمل کنند که تبهکاران و مجرمان نسبت به آنان مرعوب باشند.
نمازی در ادامه با محکومیت اقدام وحشیانه دولت‌های آل سعود و آل خلیفه در آتش‌ زدن خانه‌های شیعیان و به رگبار بستن معترضان و افراد غیرنظامی این دو دولت را یادآور خاندان بنی‌امیه و بنی‌العباس دانست.
امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به نهم مهرماه روز سالمندان، تکریم سالمندان را یکی از عبادات ارزشمند نامید و ابراز کرد: وجود پدران، مادران و سالمندان باعث نزول رحمت‌های واسعه الهی می شود پس باید قدر آنان را دانست.
وی همچنین از حضور پرشور کاشانی‌ها در مراسم قالیشویان امسال تقدیر کرد و این مراسم را نماد ولایتمداری خطه دارالمؤمنین کاشان قلمداد کرد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول