اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

زمینه تشکیل دولت مستقل فلسطینی فراهم شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس بر تشکیل کشور و دولت مستقل فلسطینی که خواست فلسطینیان و همه ملت‌های آزاده است تاکید کرد.

زمینه تشکیل دولت مستقل فلسطینی فراهم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به حضور مقتدرانه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سخنرانی حکیمانه و مدبرانه خود که از برکت هشت سال دفاع مقدس، خون شهدا و حضور مردم در صحنه‌هاست، مانند سخنرانی‌های گذشته خود در سازمان ملل، مدیریت امروز جهان را به چالش کشید.
وی با بیان اینکه سازمان ملل، سازمان ملل نیست، بلکه سازمان مستکبران است ادامه داد: احمدی‌نژاد در سخنرانی خود به برخی نابسامانی‌های موجود در سازمان ملل اشاره و بر لزوم ایجاد برخی تغییرات در این سازمان تاکید کرد.
خطیب جمعه طبس یادآور شد: قرار است در مجمع عمومی امسال سازمان ملل، درباره تشکیل کشور و دولت مستقل فلسطینی بحث شود که آمریکائی‌ها خبیثانه در تلاش هستند.
وی اظهار امیدواری کرد که اعضای سازمان ملل متحد بتوانند در راستای تشکیل کشور مستقل فلسطینی که خواست همه فلسطینیان است تصمیمی درست بگیرند.
امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالب مهمی درباره وحدت پرداخت و خاطرنشان کرد: وحدت همواره برای جامعه ما ضرورت دارد و هر چه هم که به پیش برویم ضرورت وحدت و همدلی در جامعه بیشتر می‌شود که البته منظور از وحدت، وحدت حول محور ولایت است.
وی افزود: اگر میلیون‌ها نفر باهم باشند اما ولایت نداشته باشند این تفرقه است اما اگر دو نفر حول محور ولایت باشند وحدت است، که حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرموده‌اند: «از همه صمیمانه با عرض تشکر خواستارم که پیوستگی و وحدت کلمه خود را حفظ کرده و از مناقشات تفرقه‌انداز احتراز کنند و با صدای واحد و ندای همگانی در راه استقلال کشور و قطع ایادی اجانب و عمال وابسته آنها کوشش کنند و با اتکای به خداوند متعال و احکام عدالت‌پرور اسلام، هم‌دست و هم‌داستان شوند.»
مهاجریان با اشاره به اینکه دشمن و ایادی دشمن همواره به دنبال یک روزنه و بهانه برای ایجاد اختلاف در جامعه هستند بیان کرد: باتوجه به اینکه نان عده‌ای تنها در تنور اختلاف پخته شده و برخی در محیط آرام جامعه جایی ندارند، این روزها شب‌نامه‌ها و پیامک‌های تفرقه‌انگیز و حتی توهین‌آمیز از سوی تعدادی انگشت‌شمار برای ایجاد تفرقه بین صفوف محکم جامعه منتشر می‌شود که مردم باید بیش از گذشته هوشیار بوده و وحدت خود را حفظ کنند.
وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و گسترش وحدت، هماهنگی و همدلی حول محور ولایت عنوان کرد: باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، دشمن به دنبال ایجاد تشنج در جامعه است که باید مسئولان در این زمینه درایت، دقت و سعه‌صدر لازم را داشته باشند تا بهانه به دست افراد بهانه‌جو داده نشود.
خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت سال دفاع جانانه مقدس را بسیار مهم و عمیق دانست و گفت: در طول تاریخ بشریت هیچ جنگ و دفاعی مشابه هشت سال دفاع مقدس ملت ایران وجود ندارد که هیچ‌گاه نباید ایثارگری و فداکاری شهدا، آزادگان و جانبازان و صبر و مقاومت خانواده‌های عزیز آن‌ها را فراموش کنیم.
وی با اشاره به اینکه دفاع در دین مقدس اسلام یکی از ضروریات و واجبات است ادامه داد: اگر هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی مردم نبود، امروز ایران اسلامی عزت، عظمت و اقتدار نداشت و به برکت دفاع مقدس، خون شهدا و مقاومت مردم عزیز است که امروز کشورمان در زمینه‌های مختلف در دنیا می‌درخشد و به پیشرفت‌های متعدد دست یافته است.
امام جمعه طبس تصریح کرد: بیداری به وجود آمده در جهان اسلام و ایستادگی ملت‌های مسلمان در مقابل سردمداران مزدور اجانب و استکبار جهانی، نتیجه هشت سال دفاع مقدس ایران و ایثار و مقاومت مردم این کشور است.
وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی، خطاب به معلمان و دبیران بیان کرد: تنها اگر تعلیم همراه با تربیت اسلامی باشد مفید خواهد بود و چنانچه در کنار تعلیم، تربیت نباشد نه‌تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه حتی مضر هم خواهد بود که لازم است معلمان و دبیران بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشند.
مهاجریان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ایشان در 17 ربیع‌الاول سال 83 هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند که عمر شریف‌شان از سایر امامان بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: عمر پربرکت امام صادق (ع) 65 سال و مدت امامت ایشان 34 سال بود و با توجه به اینکه زندگانی حضرت همزمان با خلافت غاصبانه تعدادی از خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس بود ایشان دچار زحمات و مشکلاتی شدند.
خطیب جمعه طبس اضافه کرد: حضرت امام صادق (ع) و حضرت امام باقر (ع) با قرار دادن بسیاری از علوم و معارف الهی، اسلامی و قرآنی در اختیار مردم توانستند دانشمندان زیادی را در علوم مختلف تربیت کرده و تحویل جهان بشریت دهند، به طوری که امروز ریشه علوم متنوع و مختلف به این امامان برمی‌گردد.
وی همچنین با تبریک پیشاپیش سالروز ولادت حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: باید الگوی زنان و دختران ما از جمله در حجاب، عفاف و پوشش حضرت معصومه (ص) باشند.
امام جمعه طبس با بیان اینکه ارزش یک زن و دختر به حجاب، عفاف، علم و دانش وی است تصریح کرد: برای ما موجب ننگ است که یک دختر و زن شیعه پوشش و حجاب خود را از غربی‌ها و اروپایی‌ها الگو بگیرد که متاسفانه امروز اکثر زنان و دختران ما هویت خود را گم کرده‌اند.
به گزارش فارس؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس، حدود 30 نفر دوچرخه‌سوار پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع) روستای اصفهک، مسیر 45 کیلومتری روستای اصفهک تا طبس را رکاب زده و در نماز جمعه این هفته طبس شرکت کردند.
همچنین حدود 50 نفر از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج ولایت، مسیر میدان امام خمینی (ره) تا مسجد جامع طبس را به صورت پیاده طی و در نماز جمعه شرکت کرده، و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی نیز از نمازگزاران پذیرایی کردند.
علاوه بر این با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، ایستگاه نقاشی با موضوع دفاع مقدس به‌وسیله پایگاه مقاومت بسیج حلیمه و پایگاه مقاومت بسیج انسیه در محل مسجد جامع طبس برپا شد، که حدود 50 نفر از کودکان و نوجوانان دختر در این ایستگاه، نقاشی کشیدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول