اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان زندان‌ها:

برگشت زندانیان به زندان‌های کشور 19 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: هم‌اکنون میزان برگشت زندانیان به زندان‌های کشور 19 درصد است.

برگشت زندانیان به زندان‌های کشور 19 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی زنجیره‌ای ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان در مقایسه با سایر کشورها 10 درصد پایین‌تر است.
وی در عین حال از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا با ارائه برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذار، به کاهش میزان برگشت زندانیان به زندان‌ها و همچنین کاهش جرائم در جامعه کمک کنند.
زنجیره‌ای با اشاره به اینکه زندان زدایی از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی است، گفت: در این راستا قانون مجازات‌های جایگزین‌ را برای زندان‌ زدایی پیش‌بینی کرده است.
وی اجرای طرح مراقبت الکترونیکی را از جمله برنامه‌های سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: بر همین اساس اعتبار اجرای این برنامه در قانون بودجه پیش‌بینی شده و اکنون منتظر قانون جدید از سوی مجلس هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اجرای طرح مجازات‌های جایگزین را موجب آسودگی و فعالیت بیشتر در زمینه‌های تربیتی این سازمان برشمرد و افزود: اجرای این طرح همچنین شمار زندانیان را نیز کاهش می‌دهد.
 
* موافقت دولت با جذب 3 هزار نیرو در سازمان زندان‌ها
زنجیره‌ای در ادامه از موافقت دولت با جذب 3 هزار نیرو در قالب پست‌های سازمانی در سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خبر داد.
وی اظهار داشت: سازمان زندان‌ها این پست‌ها را از معاونت منابع انسانی رئیس جمهور تقاضا کرده تا مشکل سازمان در زمینه نیرو و بازگرداندن زندانیان به زندگی شرافتمندانه یاری کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور همچنین با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و تربیتی در زندان‌ها گفت: هم‌اکنون 270 دارالقرآن در سطح 253 زندان کشور فعالیت می‌کنند و تاکنون 13 دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن برگزار شده و خراسان شمالی چهاردهمین دوره این مسابقات را میزبانی می‌کند.
وی اضافه کرد: برای زندانیانی که در زمینه‌های قرآنی اعم از حفظ قرآن، تفسیر، ترتیل، درک و مفاهیم و ... فعالیت کنند، مشوق‌هایی پیش‌بینی شده است.
به گفته زنجیره‌ای، زندانیانی که قرآن را حفظ کنند، از مزایای خوبی در مرخصی‌ها و تخفیف مجازات برخوردار خواهند شد.
وی تصریح کرد: به زندانیانی که هر جزء قرآن را حفظ کنند، هفت روز مرخصی اعطا و همچنین حافظان کل قرآن مشمول عفو شده و از تخفیف برخوردار می‌شوند.
چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های کشور به مدت یک روز در بجنورد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول