اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری سمنان:

جشنواره امدادرسانی ملی شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان سمنان خواستار برگزاری جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی در سطح ملی شد.

جشنواره امدادرسانی ملی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی که هم‌اینک در سمنان برپاست، با حضور رئیس حوزه هنری کشور، سرپرست کمیته امداد امام (ره)، عباس رهی استاندار سمنان، نویسندگان و فعالان عرصه نوع‏دوستی، به کار خود پایان می‌دهد.
رئیس حوزه هنری استان سمنان در این رابطه گفت: در نخستین جشنواره ادبی فرهنگی امدادرسانی از برگزیدگان که با ارسال داستان در فراخوان این جشنواره شرکت کرده بودند، با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر تجلیل می‌شود.
سیدعباس دانایی گفت: 93 نویسنده با 118 اثر در این جشنواره شرکت کردند که استان سمنان با 88 اثر در رتبه اول و استان‏های سیستان و بلوچستان و تهران به ترتیب با 17 و هشت اثر در رتبه‏های دوم و سوم ارسال اثر را از آن خود کردند.
دانایی، تصریح کرد: این جشنواره که با همکاری حوزه هنری استان و کمیته امداد امام (ره) استان سمنان، برای نخستین بار برگزار شده، در سطح استانی است و امیدواریم با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته در سال آینده شاهد برگزاری این جشنواره در سطح ملی باشیم.
وی افزود: با توجه به گستره استانی نخستین دوره از این جشنواره همچنان شاهد استقبال نویسندگان سایر استان‏ها و ارسال اثر از سوی آنان به دبیرخانه جشنواره بودیم که نشانگر اقبال نویسندگان از این جشنواره و موضوع آن است.
رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به لزوم پاسداشت فرهنگ امدادرسانی به عنوان یک ارزش برتر انسانی و دینی و اهمیت ثبات و اشاعه آن در میان مردم، سوق‏دهی صاحبان خرد و اندیشه و هنر به سوی فرهنگ انفاق و نوع دوستی، گسترش دادن و نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی و انفاق بین جوانان و نوجوانان، ثبت، بازشناسی، معرفی و اقدام های متاثر از فرهنگ امداد رسانی به همنوع توسط انسان‏های دیگر، آفرینش و نگارش داستان‏های کوتاه با موضوع کلی فرهنگ امدادرسانی و یاری‌گری انسان‏ها به یکدیگر و انتشار خاطرات و داستان‏های برگزیده در قالب کتاب‏های ماندگار و عرضه آن در میان مردم علاقه‏مند به فرهنگ کمک رسانی و یاریگری را از اهداف این جشنواره برشمرد.
دانایی افزود: امید است، با شناسایی و جذب هنرمندان متعهد و تولید آثار فاخر و ماندگار متناسب با جامعه دینی و انقلابی، چراغ هنر متعهد در استان سمنان پرفروغ‏تر از گذشته خودنمایی کند. 
انتهای پیام؛/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول