اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن اصفهان:

راه‌آهن اصفهان آماده امدادرسانی داخلی و خارجی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: راه آهن اصفهان برای هرگونه امداد رسانی داخلی و خارجی در زمان وقوع بحران آمادگی دارد.

راه‌آهن اصفهان آماده امدادرسانی داخلی و خارجی است
بهروز تاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با ارسال نخستین محموله کمک‌های استان اصفهان به مردم سومالی اظهار داشت: راه‌آهن از جمله بخش‌های فعال و اثرگذار در مدیریت بحران استان به شمار می‌رود که گوشه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات اداره راه‌آهن را می‌توان در خدمت‌رسانی به مردم مناطق آسیب دیده از جمله در زمان وقوع زلزله بم، سیل پاکستان و برگزاری مانورهای امداد و نجات و کمک هالی نقدی مسئولان این مجموعه برای قحطی زدگان سومالی را یادآور شد.
وی تصریح کرد: اداره‌کل راه‌آهن استان اصفهان در شرایط بحرانی جانشین راه آهن تهران است، بنابراین انجام فعالیت‌های موثر در راستای کمک رسانی به مردم آسیب دیده کشور و مردم سایر جهان را از وظایف خود می‌داند.
مدیرکل راه‌آهن اصفهان یادآور شد: راه آهن به عنوان تکیه گاه محکم و مطمئن برای انجام عملیات امداد رسانی از جمله نیروی انسانی و انتقال امکانات و نیازهای ضروری، به شمار می‌رود بنابراین برای انجام عملیات امدادرسانی از طریق قطار ویژه امداد و نجات هلال احمر در صورت انتقال آن به استان آمادگی دارد.
وی با اشاره به مزایای ذاتی صنعت حمل و نقل ریلی و جایگاه خاص آن در رشد، پویایی، پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور اظهار داشت: راه آهن در حمل و نقل استان و کاهش آثار و تبعات ناشی از تردد زیاد خودروهای سنگین در سطح جاده‌ها نقش به سزایی دارد بنابراین مسئولان باید اهتمام ویژه را جهت توسعه و این بخش به کار گیرند.

* جابه‌جایی یک میلیارد و 300 میلیون تن کیلومتر بار در سال جاری
تاکی افزود: طی سال‌های گذشته از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان 3 میلیارد و 500 میلیون تن کیلومتر بار و یک میلیارد و 500 میلیون نفر کیلومتر مسافر جا به جا شده است و بیش از 80 درصد از برنامه‌های تعیین شده برای این اداره کل محقق شده است.
وی با بیان اینکه طی پنج ماهه ابتدای سال جاری یک میلیارد و 300 میلیون تن کیلومتر بار جا به جا شده است، اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی بیش از 488هزار نفر کیلومتر مسافر جابه‌جا شده به گونه‌ای که میزان تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده برای راه آهن استان اصفهان 90درصد است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول