اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فرودگاه‌های کرمان خبر داد:

لغو گذرنامه حاملان مواد مخدر به بیت‌الله‌الحرام ‌

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فرودگاه‌های استان کرمان گفت: کشف هر نوع مواد مخدر از زائران در فرودگاه‌ ایران موجب لغو بلیت، گذرنامه، ویزا و ممانعت از خروج این افراد می‌شود و تا پنج سال نیز ممنوع‌الخروج می‌شود.

لغو گذرنامه حاملان مواد مخدر به بیت‌الله‌الحرام ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد وثوقی پیش از ظهر امروز در جمع زائران کرمانی حج تمتع سال 90 با بیان مسائل امنیتی مورد توجه حجاج، اظهار کرد: میزان کشف مواد مخدر در جریان اعزام زائران به حج تمتع در فرودگاه کرمان کمتر از یک درصد است و با همین میزان نیز برخورد شده است.
وی با اشاره به حساسیت عربستان نسبت به کشف مواد مخدر بیان داشت: کشف هر نوع مواد مخدر از زائران در فرودگاه‌ ایران موجب لغو بلیت، گذرنامه، ویزا و ممانعت از خروج وی شده و تا پنج سال ممنوع‌الخروج می‌شود.
وثوقی افزود: فروگاه کرمان به امکانات و تجهیزات بسیار گسترده‌ای برای کشف مواد مخدر مجهز است که کمترین میزان را نیز مشخص می‌کند.
وی با بیان اینکه قرص متادون نیز به عنوان یکی از مواد مخدر به حساب می‌آید، تصریح کرد: در قوانین جدید به این امر تأکید شده و در صورت به همراه داشتن آن همانند حمل مواد مخدر با فرد برخورد می‌شود.
وثوق، خاطر نشان کرد: اگر فرد تحت درمان و دارای مجوز از پزشک باشد، امکان سفر برای وی وجود دارد، اما به همراه بردن قرص امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: یگان انتظامی فرودگاه‌های کرمان عزم خود را جزم کرده تا این روال ادامه یابد و آموزش‌ها و تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته است.
رئیس پلیس فرودگاه‌های استان کرمان همچنین با بیان اینکه بار غیر همراه کاروان‌ها از 10 مهر ماه جاری تحویل گرفته می‌شود، ابراز داشت: تحویل بارها تنها از مدیران کاروان‌ها صورت می‌گیرد، لذا زائران توجه داشته باشند که به صورت شخصی اقدام به تحویل بار به فرودگاه نکنند.
وثوقی با بیان اینکه زائران از آوردن داروهای گیاهی، مایعات، قاووت و وسایلی از این دست‌ خودداری کنند، گفت: عربستان نسبت به حمل اینگونه موارد حساس است، لذا به منظور جلوگیری از مشکل و زیر سئوال بردن شیعیان و ایرانیان زائران همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این جمع با اشاره به حضور 15 هزار و 600 یتیم زیر پوشش این نهاد اظهار داشت: افراد محروم و نیازمندی در همسایگی ما حضور دارند که شاید ما از آنها بی‌اطلاع باشیم.
غلامرضا حسنخانی بیان داشت: توجه به نیازمندان و بیماران از جمله تکالیف شرعی و دینی ما است که باید مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: در کنار انجام واجبات الهی، رسیدگی و دستگیری از محرومان را نیز مورد توجه ما باشد که یکی از سیره‌های انبیاء الهی است.
حسنخانی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های کمیته امداد اجرای طرح احسان زائر است که امکان حمایت و پشتیبانی زائران حرم الهی را از نیازمندان واقعی جامعه فراهم می‌کند.
وی ابراز داشت: کمک‌ها و هدایا در راستای اهداف خیران به دست نیازمندان می‌رسد.
انتهای پیام؛/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول