اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فضای مجازی محقق شد؛

خریداری حقوق 10 هزار ناشر برای انتشار کتاب

خبرگزاری فارس: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: حقوق 10هزار ناشر برای انتشار کتاب در فضای مجازی خریداری شد.

خریداری حقوق 10 هزار ناشر برای انتشار کتاب
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منصور واعظی در همایش کشوری مدیران‌کل کتابخانه‌های سراسر کشور که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: توسعه کتابخانه‌های دیجیتال یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که بر این اساس و تاکنون حقوق انتشار 10هزار ناشر به منظور انتشار کتاب در فضای مجازی خریداری شده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه عمومی کشور افزود: در راستای توسعه کتابخانه‌های دیجیتالی در کشور نرم‌افزار این امر تهیه و عملیاتی شده است همچنین عملیات خرید دیتاسنتر مورد نیاز برای کتابخانه‌های دیجیتالی در کشور خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها با اجازه ناشر اقدام به انتشار کتاب در فضای مجازی می‌کند اظهار داشت: بر این اساس و با وجود قوانینی که برای انتشار کتاب در فضای مجازی وجود دارد اما تاکنون تمام کتاب‌هایی که در فضای مجازی کتابخانه‌های دیجیتالی انتشار داده شده است با مجوز از ناشر و نویسنده صورت گرفته است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین از اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای سال 90 در حوزه انتشار کتاب در فضاهای مجازی خبر داد.
واعظی همچنین در ارتباط با انتشار منابع چند رسانه‌ای در فضای مجازی کتابخانه‌ها گفت: دراین حوزه نیز حقوق مربوط به انتشار این گونه مطالب در فضای مجازی خریداری شد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارتباط با مشکل اینترنت پر سرعت در کتابخانه‌های کشور به منظور توسعه مطالعه در فضاهای مجازی گفت: در این راستا با مخابرات کشور نهاد عمومی کتابخانه‌ها تعاملاتی را داشته است. 
وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد در تمام اماکنی که مخابرات امکان پوشش آن را بخش‌ها و مکان‌هایی که برای تامین ایتنرنت پرسرعت مشکلی وجود ندارد تامین کنند.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه تمام کتابخانه‌های کشور تا پایان سال به اینترنت پر سرعت مجهز می‌شوند افزود: فقط در کتابخانه‌هایی که امکان پوشش مخابراتی برای مجهز کردن کتابخانه‌ها به اینترنت وجود نداشته باشد ممکن است این امر محقق نشود.
واعظی در بخش دیگری توسعه فضاهای مطالعه مجازی را یکی از اولویت‌های کاری نهاد برای تحقق این امر عنوان کرد و افزود: بر این اساس باید امکانات و تسهیلات به سمت توسعه این فضاها در کتابخانه‌های کشور سوق داده شود.
وی در ادامه به همراهی دولت و مجلس در گسترش فضاهای کتابخانه‌های کشور اشاره داشت و گفت: در بخش اعتبارات با توجه به نگاه دولت و مجلس اعتبار72 میلیاردتومانی برای کتابخانه‌های کشور در نظر گرفته شده است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: این در حالی است که در سال 86 رقم اعتباری که برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده بود در حدود 18میلیارد تومان بود.
واعظی در ارتباط با سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در کشور اظهار داشت: براساس چشم‌انداز ایران در سال 1404مقرر شده است که به ازای هر 100ایرانی فضایی در حدود هشت متر مربع کتابخانه عمومی وجود داشته باشد.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در حال حاضر سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی برای هر ایرانی در حدود دو متر مربع است که به منظور دست‌یابی به افق چشم‌انداز باید شش متر مربع به فضاهای کتابخانه‌های عمومی کشور افزوده شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول