اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد:

چاپ 5 دفتر ویژه شعر در گلستان تا پایان سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تا پایان سال جاری پنج دفتر ویژه از اشعار شاعران برگزیده به صورت گنجینه‌ای ماندگار به چاپ خواهد رسید.

چاپ 5 دفتر ویژه شعر در گلستان تا پایان سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در مراسم شعر گنجینه ماندگار که با حضور شاعران نامدار کشوری، شاعران برگزیده استان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: آثاری همچون ادبیات پایداری، گلستان در آئینه اندیشه شاعران، بیداری اسلامی، دوران مبارزات دفاع مقدس و فرهنگ عمومی از پنج میراث ارزشمندی است که به معرفی و توانمندی‌های حوزه شعر و شاعری استان می‌پردازد.
وی از دیگر برنامه‌هایی که استارت آن در این حوزه آغاز شده را ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با مرکز صدا و سیما مرکز استان برای اجرای برنامه‌ای تحت عنوان گلبرگ ادب استان نام برد که به معرفی آثار شاعران و نویسندگان مبادرت خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: وقتی دفتر ایام یک ملت را ورق می‌زنیم برخی صفحات تبسم رضایت بخش را بر سیمای مان جاری می‌سازد و برخی صفحات نیز اشک حسرت و ندامت را در پی دارد و شماری از اوراق این دفتر، زرین و پر افتخار هستند همچون دفاع مقدس که قلمرو نگاه هر انسان منصفی را به خود معطوف می‌کند.
منتظری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی است تا به یادآوری عزت این ملت پرداخته شود، خاطرنشان کرد: شاعران و هنرمندان باید با استفاده از مولفه‌های عزت بخش در اشعار و سرده‌های خود، نسل آینده را از اوج عظمت دفاع مقدس آشنا نمایند تا فراموش نشود موفقیت امروز ما، مدیون تلاش‌های دلاورمردانی است که از همه چیزشان گذشتند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ابراز امیدواری از برگزاری چنین محفلی که می‌تواند حسن آغازی برای تحولی نوین در عرصه شعر و ادبیات داستانی این استان باشد، بیان داشت: گلستان ظرفیت‌های قابل توجهی را داراست و ما نیز این آمادگی را داریم که با سایر دستگاه‌های فرهنگی بستر و شرایط و بروز و بالندگی این استعدادها را فراهم کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول