اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

آمیختگی علم و دین اصل اساسی در نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: آمیختگی علم و دین یک اصل اساسی در نظام است که دشمنان در تلاش‌اند با نفوذ در دانشجویان علم را از فرهنگ و دین جدا کنند.

آمیختگی علم و دین اصل اساسی در نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشهد در حرم‌مطهر رضوی اظهار داشت: سنتی که وزیر علوم ایجاد کرده است تا دانشجویان آغاز سال تحصیلی جدید را در حرم مطهر رضوی آغاز کنند بسیار با ارزش و دارای یک پیام ارزشمند است.
وی افزود: پیام این سنت این است که تعلیم و آموزش باید با یک هم‌آمیختگی شدیدی با فرهنگ و دین اجرا شود چرا که این آمیختگی نقطه برجسته انقلابی در سیره امامان نیز بوده و دشمنان اسلام درصدد هستند تا از طریق نفوذ در دانشجویان بین علم و دین جدایی بیاندازند.
وی بیان داشت: از ابتدای انحراف رهبری از خط امامت بعد از رحلت پیامبر اکرم جریان‌های حاکمیت غاصبانه در امت اسلامی به وجود آمدند که تمام تلاش آن‌ها جدایی دین از علم بوده است چرا که این آمیختگی در کلام اهل بیت وجود داشت و مردم برای نیازهای علمی خود به سراغ امامان می‌رفتند که این امر پایه‌های حکومت آن‌ها را متزلزل در نتیجه درصدد مبارزه با آن برآمدند.
امام جمعه مشهد افزود: پیروزی ارزشمند امام‌رضا(ع) در نبرد علمی با دانشمندان مطرح دنیا سبب اثبات این مسئله در اسلام شد و همانطور که مشاهده می‌شود اکثر دانشمندان دنیا از کشورهای مسلمان هستند.
وی تصریح کرد: محیط‌های علمی و دانشگاهی نیز باید با ارزش‌های دینی و جریان‌های فرهنگی آمیخته شوند و در این امر تمامی مسئولان دانشگاهی باید تلاش جدی داشته باشند.
وی با اشاره به طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: تعبیر تفکیک جنسیتی تعبیر نادرستی است بلکه این طرح طبق قانون مصوب شورای فرهنگ اسلامی برای حفظ صیانت دانشجویان دختر است که دانشگاه‌های مشهد به‌ویژه دانشگاه فردوسی باید در این امر پیش‌قدم باشند تا الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور باشند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول