اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

اقتدار علمی غرور ایرانیان را احیا کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ اقتدار علمی و تحقیقاتی غرور ایرانیان را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی احیا کرده است.

اقتدار علمی غرور ایرانیان را احیا کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ‌مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران از لحاظ رتبه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در منطقه و بین کشورهای اسلامی جزو سرآمدان است به طوری که در شش سال گذشته با حمایت دولت خدمتگزار عرصه‌های علمی و تحقیقاتی تقویت شده است.
وی یکی از افتخارات علمی کشورمان را دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوری هسته‌ای و پیشرفت‌های علم پزشکی، ‌هوا و فضا و نانو اعلام کرد و افزود: ایران امروز در تولید علم و صدور آن به دنیا یکی از مقتدرترین کشورهاست در حالی که ما در دهه 40 و 50 با حاکمیت نظام شاهنشاهی و پهلوی در پایین‌ترین رتبه علمی و تحقیقاتی دنیا قرار داشتیم.
این مسئول ضرورت احیای غرور ملی را زمینه‌ساز این حرکت‌های مقتدر اعلام کرد و بیان داشت: کشورمان در کنار این پیشرفت‌ها به دستاورد عظیم دیگری همچون اخلاق و معنویت در عرصه علمی و تحقیقاتی دست یافته است که این امر نشات گرفته از روحیه بسیجی اساتید و دانشجویان ماست.
گنجی ضرورت تقویت روحیه بسیجی را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی یادآور شد و افزود: تکیه بر این روحیه می‌تواند انقلاب اسلامی را در یک بازه زمانی 10 ساله به ابرقدرت‌ترین کشور علمی دنیا تبدیل کند به شرط آن که همه ما به تقویت این مبانی کمک کنیم.
وی به کارآمدی تقویت روحیه بسیجی اشاره کرد و بیان داشت: بسیج را باید میدان کار و عمل واقعی بدانیم چرا که داشتن روحیه بسیجی توجه به تمام داشته‌ها و ارزش‌هایی است که کمتر در گذشته به آن توجه شده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: امروز اساتید و محققان دانشگاهی با تقویت روحیه همدلی و وحدت و با تکیه بر اصل ساده‌زیستی اما کارآمدی تلاش می‌کنند تا در میدان انجام رسالت بسیجی‌وار عمل کنند چرا که انقلاب ما همچنان مزه شیرین حرکت بسیجی‌وار در عرصه هشت سال دفاع مقدس را فراموش نکرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گنجی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای بسیجی دانشجو و استاد کارآزموده ابراز داشت: رفتار و منش آنها باید الگویی در سیره و رفتار ما باشد تا مبادا راه را به خطا و اشتباه برویم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول