اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر مطرح کرد:

بوشهر پایگاه علمی حوزه پیوست فرهنگی ایران

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر گفت:‌ با اجرای نخستین همایش پیوست نگاری فرهنگی کشور استان بوشهر را به‌عنوان مرجع و پایگاه علمی در حوزه پیوست فرهنگی به ایران و جهان معرفی کنیم.

بوشهر پایگاه علمی حوزه پیوست فرهنگی ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد نصیری ظهر امروز در نشست کمیته علمی همایش پیوست نگاری با 100 نفر از روسا و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: با راه اندازی نخستین مرکز راهبری مهندسی فرهنگی کشور در استان بوشهر و پیشتازی این استان در انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های مطالعاتی در این زمینه درصدد هستیم با اجرای نخستین همایش پیوست نگاری فرهنگی کشور  استان بوشهر را به‌عنوان مرجع و پایگاه علمی در حوزه پیوست فرهنگی به ایران و جهان معرفی کنیم.
وی قابلیت‌های متعدد صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر برای رسیدن به مرجعیت علمی در حوزه پیوست نگاری را برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر به پیامدهای مثبت و منفی اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی توجه نشود، مغلوب توسعه صنعتی می‌شویم.
دبیر همایش پیوست نگاری فرهنگی با برشمردن مستندات قانونی پیوست فرهنگی یادآور شد: بند اول ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه از طرف مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه پیوست فرهنگی طرح‌های مهم، ماده دوم قانون برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی، ابلاغیه ریاست جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اهتمام به تحقق مهندسی فرهنگی در همه شؤون و امور به ویژه با تهیه و اجرای پیوست فرهنگی برای تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های دارای پیامدهای فرهنگی،آیین نامه اجرایی برنامه بودجه سال 90 از مستندات قانونی این همایش است.
وی با ارائه تعریفی از پیوست فرهنگی گفت: پیوست فرهنگی یکی از ابزارهای رصد  و هدایت کلان فرهنگی کشور در دوران حال و گذار و ابزار مهم نظام مدیریت راهبردی فرهنگی با عرصه میدانی و اجرایی سازوکار کنترل و تعالی فرهنگی در فرایند توسعه همه جانبه اجتماعی در سطح ملی و فراملی است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه پیامدهای فرهنگی پیوست و جایگاه پیوست فرهنگی در مهندسی و مدیریت فرهنگی را تشریح کرد و اظهار داشت: پیوست فرهنگی، مهم‌ترین ابزار نظارت و ارزشیابی در بخش مدیریت راهبردی فرهنگی نیز هست که در عرصه اعمال الزامات و استانداردهای مربوطه، نقش اصلی را ایفا می‌کند.
این استاد دانشگاه  کارکردهای پیوست فرهنگی در  دو زمینه بازدارندگی و پیش برندگی را تبیین کرد و با بیان گستره پیوست فرهنگی به بیان نتایج پیوست فرهنگی پرداخت و گفت: خروج از روزمرگی و برنامه‌های غیرمنسجم فرهنگی و تلاش در برای ترسیم هدفمند حال و آینده فرهنگی کشور ، جلوگیری از آثار مخرب فرهنگی حاصل از به‌کارگیری علوم، فناوری‌ها، روش‌ها و الگوهای وارداتی، بازگرداندن هویت واقعی فرهنگی به جامعه در چارچوب استانداردهای برخواسته از فرهنگ دینی، تغییر قوانین و مقررات ملی در راستای حضور هر چه بیشتر فرهنگ دینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، ارتقاء بخش فرهنگی به‌منظور متوازن شدن بخش فرهنگ با دیگر بخش‌های مهندسی فرهنگی و مدیریت فرهنگی کشور در کوتاه مدت و میان مدت بخش از نتایج پیوست فرهنگی است.
وی محورهای پیشنهادی همایش را در حضور اساتید دانشگاه به بحث گذاشت و با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای  فعال سازی دبیرخانه همایش از بهمن  سال  گذشته تا مهرماه سال 90 در سه بخش استانی، ملی و فراملی در ارتباط با امتیازها و تشویقات شرکت در همایش گفت: اهدای کمک هزینه مکه مکرمه، پرداخت هزینه و پیگیری چاپ در فصلنامه علمی پژوهشی دارای نمایه بین المللیISC  به هفت مقاله برتر در سطح علمی پزوهشی، اهداء کمک هزینه عتبات عالیات، پیگیری و چاپ در فصلنامه علمی ترویجی برای هفت مقاله برتر در سطح علمی و ترویجی و نیز پرداخت حق الزحمه‌های آموزشی، پژوهشی و تالیفی به شرکت کنندگان بخشی از امتیازات این همایش است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز از حضور گسترده اساتید  به‌عنوان فرصت مناسبی برای تقویت بنیه علمی همایش یاد کرد و گفت: دانشگاه خلیج فارس با داشتن اساتید مجرب و کارآزموده در زمینه‌های مختلف علوم انسانی ، مهندسی و علوم پایه امادگی دارد هسته علمی همایش را بر عهده بگیرد.
حسن تاجیک تصریح کرد: اجرای پیوست فرهنگی برای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و اقتصادی خواسته بحق مقام معظم رهبری است و این دانشگاه مفتخر است میزبان برگزاری چنین نشستی است تا زمینه اجرایی کردن منویات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه اجرای پیوست فرهنگی را برای نخستین بار در این استان فراهم کند.
 غلامرضا حیدری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست با بیان اینکه هدف مقام معظم رهبری از پیوست نگاری فرهنگی این است که همه ارکان در جایگاه خودشان مورد استفاده قرار گیرند، اظهار داشت: برنامه پنج ساله پنجم توسعه در بحث عدالت و سلامت دارای  شاخصه‌هایی  است که انتظار داریم در راستای برنامه پنجم از این شاخصه‌ها نیز در محورهای همایش مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه این نشست که با دعوت و حضور حدود  100 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان برگزار شد شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را در مورد محورهای پیشنهادی همایش بیان کرده و پیشنهاد شد این نشست‌ها در کارگروه‌های تخصصی‌تر ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول