اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی حوزه هنری صورت می‌گیرد؛

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عکاسی نجومی «توآن» در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون حوزه هنری استان زنجان گفت: سومین نمایشگاه بین المللی عکاسی نجومی جهان در شب توآن TWAN امسال در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عکاسی نجومی «توآن» در زنجان
غلامرضا نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تولید آثار هنری با موضوعات و مضامین دینی و تربیت هنرمندان متعهد دو شاخصه اساسی حوزه هنری استان زنجان است.
وی با بیان اینکه این شاخص‌ها چهار رویکرد اصلی دارد که مبنای کاری این مرکز است، افزود: اولویت‌ها و برنامه‌های کاری حوزه هنری متناسب با این اهداف تنظیم و اجرا می‌شود.
معاون حوزه هنری استان زنجان یاد آور شد: دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و تاریخ صدر اسلام چهار رویکرد اصلی حوزه هنری است.
وی با اشاره به شاخه‌های مختلف حوزه هنری از جمله هنرهای تصویری واحد هنرهای نمایشی آفرینش ادبی واحد هنرهای تجسمی و واحد آموزش و پژوهش افزود: هر کدام از این واحدها متناسب با وظایف خود و بر اساس اصول و شاخص‌های این مرکز عمل می‌کنند.
نظری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در سال جاری برگزاری همایش علمی جایگاه فرهنگ و هنر در جهاد اقتصادی در استان زنجان است.
وی با بیان اینکه این همایش در سطح ملی برگزار می‌شود، افزود: این همایش به صورت فراخوان و مقاله و... برگزار می‌شود.
مسئول واحد هنرهای نمایش حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان مطرح و برگزیده در سطح کشور از اولویت‌های حوزه هنری در سال جاری است، افزود: در این زمینه از هنرمندان برگزیده زنجانی تجلیل می‌شود.
وی یادآور شد: مراسم تجلیل از هنرمندان بیشتر شامل برگزیدگان هنر سینما است.
نظری به نمایشگاه عکس سوگواره سراسری با عاشوراییان اشاره کرد و ادامه داد: شناساندن و گسترش فرهنگ عاشورایی و مبانی اعتقادی و دینی از وظایف حوزه هنری محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه عکس سوگواره سراسری با عاشوراییان در ماه محرم سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی موجب آشنایی جوانان از اهداف و معانی عاشورایی است.
معاون حوزه هنری استان زنجان همچنین از انتشار چند مجموعه شعر توسط حوزه هنری استان زنجان خبر داد و گفت: مجموعه اشعار شامل آثار گردآوری شده هنرمندان این مرکز است.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری، افزود: تولید آثار تجسمی با مضامین دینی از برنامه‌های دیگر حوزه هنری زنجان است.
نظری صریح کرد: دو کارگاه با عنوان همایش کاتبان وحی در نیمه سال به نگارش سوره قدر پرداختند.
وی با تاکید بر هدف متعالی و معنوی برگزاری این همایش، یادآور شد: این همایش در ماه مبارک رمضان برگزار شد.
معاون حوزه هنری استان زنجان  به تولید و اجرای نمایش‌های فاخر در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: تعمیق و ارزش‌گذاری به رویکرد‌های اساسی حوزه هنری از اولویت‌ها و هدف‌های آثار تولیدی این مرکز است.
وی  اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس مقارن با روز‌های سوم و چهارم مهر نمایش‌هایی به صورت تئاتر صحنه‌ای اجرا می‌شود.
نظری در پایان به برگزاری کلاس‌های کوتاه مدت آموزش رشته‌های مختلف هنری اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها در نه رشته هنری تشکیل شد.
انتهای پیام/م20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول