اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد خبر داد:

ایجاد 250 هزار شغل برای نیازمندان

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: امسال ایجاد 250 هزار فرصت شغلی در دستور کار کمیته امداد کشور قرار دارد.

ایجاد 250 هزار شغل برای نیازمندان
حسین انواری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: حدود یک سوم کمک‏هایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) به نیازمندان و محرومان در بخش‏های مختلف ارایه می‏دهد، حاصل مشارکت‏های مردمی است و بقیه آن از محل بودجه‏های دولتی تامین می‏شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: این رقم شامل مجموعه صدقات، زکات، هبه، نذورات مردمی و ... است.
انواری ادامه داد: جمع‏آوری زکات امسال روند خوبی داشته و کمک‏های مردمی در این زمینه رو به رشد است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: با وجود اینکه پارسال حدود 60 میلیارد تومان از این محل جمع‏آوری شد و این آمار در سال جاری به 70 میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: پیش‏بینی کمیته امداد در این بخش تا حدودی بیشتر بود که با توجه به مشکلات موجود تحقق پیدا نکرد و اگر دستگاه‏های مختلف اجرایی در زمینه‏های کاری مختلف همکاری‏های لازم را با این نهاد داشته باشند، زکات می‏تواند به منبع بسیار بزرگی برای خدمت به محرومان تبدیل شود.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: پروژه‏های ریز و درشت بسیاری از محل‏ درآمدهای جمع‏آوری شده زکات در کشور اجرا شده است.
وی افزود: بخشی از این پروژه‏ها را دولت معادل‏سازی می‏کرده اما معادل انجام شده را نتوانسته است به دست مردم برساند و مردم در پرداخت زکات پیشی گرفته‏اند.
انواری تصریح کرد: یکی از دلایلی که رشد سریع در بخش زکات را کند ساخت، همین محقق نشدن پرداخت معادل دولت بود و آنچه از زکات در اختیار کمیته امداد قرار می‏گیرد صرف محرومان می‏شود و معادل دولت بیشتر صرف عمران و آبادانی مناطق مختلف و روستاها خواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر دستگاه‏های مختلف اجرایی همچون راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، مسکن، و ... وارد میدان شوند، خود به خود حرکتی خودجوش و عظیم در ماندگاری روستاییان در روستاها و افزایش تولید صورت می‏گیرد.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال ایجاد 250 هزار فرصت شغلی در دستور کار کمیته امداد کشور قرار دارد.
انواری افزود: برنامه‏ریزی شده است تا از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده شود و امسال حدود 70 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی یادآور شد: نیازمندانی که در این بخش به خودکفایی رسیده‏اند، جشن خروج خود را از مجموعه کمیته امداد برگزار می‏کنند.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول