اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر خبر داد:

آمادگی هیئت‌های مذهبی بوشهر برای کمک به سومالی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: هیئت‌های مذهبی و مردم ولایتمدار استان در کمک به مردم مسلمان و نیازمند کشور سومالی دریغ نکنند.

آمادگی هیئت‌های مذهبی بوشهر برای کمک به سومالی
نوشاد نوشادی در گفت و گو با خبرنگار  فارس در بوشهر اظهار داشت: علی (ع) کسی است که طلوعش در کعبه ندای سرفرازی و استقامت در مقابل حوادث را سر داد و غروبش در مسجد کوفه کوله باری از اندوه برای مسلمین برجای گذاشت.
وی با بیان اینکه عشق به علی (ع) فقط مختص شیعیان نیست، اضافه کرد: عشق به اهل بیت (ع) همواره در جامعه اهل سنت هم مورد توجه ویژه بوده است و وجود نوشته‌ها و اشعار مختلف در مدح اهل بیت (ع) گویای این حقیقت است.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی با طرح مسائل مختلف در‌صدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند و ما باید با پیروی از ولایت فقیه در مسیر مبانی اصیل اسلامی حرکت کنیم.
نوشادی از امام علی (ع) به عنوان فردی نام برد که ایثار و فداکاری را در متن رفتار و کردار خویش قرار داد تا فرهنگ فداکاری را برای همیشه ماندگار کند.
وی اضافه کرد: به درستی می‌توان امام علی را یکی از دشمنان اصلی تبعیض در جامعه اسلامی دانست‌، ایشان برای از بین بردن فقر در جامعه و هم نوایی با مسکینان سه روز روزه داشتند و افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: از دیگر ویژگی‌های بسیار پسندیده ایشان پرهیز از حب و غرور است تا جایی که وقتی پیرزنی را در حال حمل مشک آب می‌بینند با وجود آنکه خلیفه مسلمین است مشک را از آن زن سالخورده گرفته و خود مشک را به درب خانه پیر زن رسانده و یتیم‌های او را تیمار می‌کند.
نوشادی اظهار داشت: نمونه سوم از حق‌طلبی امام علی بی‌توجهی او به مال دنیا‌ست‌.
وی با بیان اینکه مسئولان باید در حفظ بیت المال از حضرت علی(ع) الگو بگیرند، گفت: با توجه به اینکه  خزانه مسلمین یا بیت‌المال در اختیار ایشان قرار داشت حضرت حتی دیناری را برنداشته و حتی لباس‌های تنش را از کارهایی که در مدینه انجام می‌داد تهیه می‌کرد.
نوشادی با اشاره به لزوم کمک رسانی به مردم قحطی زده سومالی گفت: هیئت‌های مذهبی و مردم ولایتمدار استان از حضرت امیرالمومنین (ع) الگو گرفته و در کمک به مردم مسلمان و نیازمند کشور سومالی دریغ نکنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول