اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین روز دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

رونمایی از ترجمه جدید زیارتنامه حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دهه کرامت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) از رونمایی از ترجمه جدید زیارتنامه حضرت معصومه(س) در هشتمین روز دهه کرامت خبر داد.

رونمایی از ترجمه جدید زیارتنامه حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ‌سیدمصطفی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: غبارروبی ضریح مطهر حضرت معصومه(س) یکی از برنامه‌های آستان مقدسه است که در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در ششم مهر ماه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فضاسازی در سطح شهر با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و دیگر نهادها و سازمان‌های سطح شهر پیش از میلاد کریمه اهل بیت(س) انجام می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) خاطر نشان کرد: چراغانی و تزئین حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های وی‍ژه در دهه کرامت امسال است و بسته‌های فرهنگی به نهادها و استانداری‌های سراسر کشور و ائمه جمعه سراسر کشور ارسال می‌شود.
وی با اشاره به نامگذاری نخستین روز دهه کرامت با عنوان فاطمه معصومه(س)، شناخت شان و شخصیت گفت: خطبه‌خوانی و همایش بزرگ خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در ساعت هفت و 30 دقیقه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار می‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته زنگ کرامت همزمان با نخستین روز دهه کرامت در تمام مدارس استان نواخته می‌شود.
وی ادامه داد: میهمانی ملکوت از دیگر ویژه‌برنامه‌های روز نخست دهه کرامت بوده که آیین شب‌زنده‌داری در قالب این برنامه از ساعت سه و 45 دقیقه بامداد در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با حضور گسترده طلاب برگزار می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: فاطمه معصومه(س) الگوی بصیرت و ولایت‌مداری روز دوم نامگذاری شده که در این روز همایش بزرگ بسیجیان و نیروهای مسلح در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با همکاری ستاد نماز جمعه و سپاه علی بن ابیطالب(ع) پیش از نماز جمعه برگزار می‌شود.
وی به نامگذاری روز سوم ایام دهه کرامت با عنوان فاطمه معصومه(س)، اسوه طهارت و عفت دختران اشاره کرد و گفت: همایش بزرگ جشن تکلیف دختران و رونمایی از کتابچه حجاب در این روز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
حسینی تجلیل از برترین مروجان عرصه عفاف و حجاب در جامعه، پاسخ به شبهات مربوط به زنان و حجاب و راهپیمایی بزرگ طهارت و عفت را از دیگر برنامه‌های روز سوم دهه کرامت ذکر کرد.
وی افزود: عنوان فاطمه معصومه(س) و نهضت علمی برای روز چهارم دهه کرامت تعیین شده و همایش طلاب و دانشجویان در شبستان امام خمینی(ره) در این روز برگزار می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه گفت: مراسم کلنگ‌زنی کریمه با حضور تولیت آستانه مقدسه از دیگر برنامه‌های روز چهارم دهه کرامت است.
وی عنوان داشت: نشست مشترکی بین مسئولان حوزه‌های علمیه قم، خراسان، اصفهان و خوزستان خواهیم داشت که با حضور تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
حسینی اظهار کرد: روز پنجم دهه کرامت با عنوان فاطمه معصومه(س)، قم و جهان اسلام نامگذاری شده که در این روز همایش بزرگ طلاب غیرایرانی با همکاری جامعة المصطفی العالمیة در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نامگذاری روز ششم ایام دهه کرامت با عنوان فاطمه معصومه(س) و بیداری اسلامی گفت: در این روز همایش بزرگ بیداری اسلامی با همکاری ادارات و نهادها در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: در این برنامه اهدای نشان مجاهدت از سوی حرم حضرت معصومه(س) به مجاهدان از کشورهای مختلف که در بحث بیداری اسلامی نقش‌آفرینی کردند، اهدا خواهد شد.
وی برپایی همایش بزرگ منتظران در شبستان امام خمینی(ره) در روز هفتم را که با عنوان فاطمه معصومه(س) زمینه‌ساز ظهور نامگذاری شده از دیگر برنامه‌های دهه کرامت برشمرد.
حسینی افزود: پیاده‌روی خادمان حرم حضرت معصومه(س) به سوی مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های این روز است.
وی با اشاره به انتخاب عنوان زیارت فاطمه معصومه(س)، زیارت امام رضا(ع) برای روز هشتم دهه کرامت گفت: همایش بزرگ فاطمی و رضوی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در این روز برگزار می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از رونمایی از ترجمه جدید زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: ترجمه‌های پیشین منتشر شده از زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) دارای اشکالاتی بود و با تیم تخصصی نسخه زیارت‌نامه حضرت مورد اصلاح قرار گرفته و آخرین ترجمه مصحف از زیارت‌نامه حضرت آماده شده که در این روز رونمایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: روز نهم دهه کرامت با عنوان فاطمه معصومه(س)، امام رضا(ع) و وظایف ما ایرانیان نامگذاری شده و همایشی با حضور مسئولان سازمان‌های مرتبط با زائران در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و از مدیران فعال و سازمان‌های موثر در فراهم‌سازی فضای زیارت در شهر قم در این همایش تجلیل می‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد: مسابقه وظیفه من نسبت به حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های روز نهم دهه کرامت است که با همکاری‌ اصناف، ادارات و نهادها و دبیرخانه دهه کرامت برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عنوان امام رضا(ع) عالم آل محمد برای روز دهم دهه کرامت انتخاب شده و همایش جشن تکلیف ویژه پسران برای این روز برنامه‌ریزی شده که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش برپا می‌شود.
دبیر ستاد دهه کرامت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) برگزاری محافل و جلسات قرآنی، حلقه‌های معرفت، مسابقه وبلاگ‌نویسی، کتابخوانی، عیادت خادمان حرم حضرت معصومه(س) از بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و زندان‌ها، ثبت‌نام از افراد همنام حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، توزیع ویژه‌نامه و بروشور با محتوای روزهای دهه کرامت را از دیگر برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد.
وی با اشاره به برپایی جشن کرامت یادآور شد: این جشن در ادارات و نهادها و مدارس و بوستان نجمه برپا و هر شب پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
حسینی تصریح کرد: میزگردهای تخصصی در ایام دهه کرامت متناسب با عنوان هر روز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علامه طباطبایی آستانه مقدسه در ساعت 16 برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول