اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل:

روحانیون غیرت دینی مردم را تقویت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: روحانیون همچون زمان جنگ تحمیلی، اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و تقویت ایمان و غیرت دینی مردم در مقابل دشمنان را برعهده دارند.

روحانیون غیرت دینی مردم را تقویت کنند
محسن عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: جنگ تحمیلی به لطف حکمت الهی یکی از ضروریات بود چرا که جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد.
وی افزود: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و شهامت‌های دلیر مردانی است که هشت سال در مقابل جنگ با استکبار ایستادند.
رئیس تبلیغات اسلامی زابل ادامه داد: حضور 20 کشور به صورت فیزیکی در این جنگ و بیش از 50 کشور به صورت غیر مستقیم نشانگر عمق ارزش دفاع مقدس ایران است.
عارفی به قشر روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وقتی به آمار حاصله از جنگ تحمیلی نگاه می‌کنیم وجود تعداد 200 آزاده، 3 هزار جانباز و بیش از یک‌هزار شهید روحانی نشانگر حضور پررنگ روحانیون در جنگ تحمیلی است.
وی اضافه کرد: نقش روحانیون در جنگ تحمیلی همچون نقش انبیاء وائمه بوده است در برهه‌ای از جنگ به عنوان مبلغ دینی و هدایتگر و مبلغ آیات شهادت و شهامت بوده‌اند و برهه‌ای دیگر به عنوان رزمنده و یا در سطوحی بالاتر به عنوان فرماندهی بخش‌های مختلف انجام مسئولیت می‌کردند.
رئیس تبلیغات اسلامی زابل یادآور شد: حضور روحانیون در کنار اقشار مختلف مردم به خاطر روحیه اطاعت پذیری از ولایت‌فقیه و فرمان جهاد دفاع بوده است و به طور قطع کشوری که این روحیه در او وجود داشته باشد و مدافع ولایت‌فقیه، به نظام و حکومت آن جامعه آسیبی وارد نمی‌شود.
عارفی تصریح کرد: اگر می‌گوییم دفاع مقدس، این به واسطه حضور روحانیون و ایجاد فضای معنوی در جبهه‌ها این صفت مقدس را به خود گرفته است همان طور که امام (ره) فرمودند «اگر روحانیون نبودند اسلام هم نبود».
وی خاطرنشان کرد: این مطلب نقش و جایگاه روحانیت را بیشتر در جامعه مشخص می‌کند.
رئیس تبلیغات اسلامی زابل به نقش روحانیون در زمان حال اشاره کرد و افزود: نقش روحانیون همچون زمان جنگ تحمیلی، ابتدا اطاعت پذیری از ولایت فقیه و دوم تقویت ایمان و غیرت دینی مردم در مقابل دشمنان است.
عارفی تصریح کرد: اگر دیروز در خط جبهه‌ها حضور پررنگ داشته‌اند امروز نیز در خط مقدم جبهه جنگ نرم و مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن، مبارزه با ماهواره، بدحجابی، شهامت دینی و... است و حفاظت از اسلام و به ویژه مذهب شیعه داشتن روحیه حق طلبی، ظلم ستیزی و تعالی کشور در مقابل دشمنان در همه زوایای زندگی اجتماعی و فردی ملت و اعتماد سازی بین دین و ملت، وظیفه روحانیون را سنگین‌تر می‌کند.
وی گفت: باید ستادی در بررسی نقش روحانیت و دفاع مقدس تشکیل شود تا بیشتر برای قشر جوان با توجه به ابعاد تبلیغاتی دشمن در زمینه تخریب این قشر روشن شود وجا دارد از کسانی که در ارتباط با روشنگری همت گذاشته‌اند به ویژه فرمانده ناحیه سپاه زابل تقدیر و تشکر به عمل آید.
رئیس تبلیغات اسلامی زابل بیان کرد: توصیه می‌شود با توجه به هجمه تبلیغاتی سوء دشمنان، جوانان را با دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم و برپایی نمایشگاه‌هایی در زمینه دفاع مقدس می‌تواند بخش مهمی از سؤالات جوانان را پاسخ دهد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول