اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

مدارس رژیم شاهنشاهی کشور فرمایشی بود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: مدارس رژیم شاهنشاهی کشور فرمایشی بوده و دانش‌آموزان حق هیچ اظهار نظر را نداشته‌اند.

مدارس رژیم شاهنشاهی کشور فرمایشی بود
علیرضا جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در بیان خاطره نخستین روز مدرسه خود اظهار داشت: در نخستین روز مدرسه به علت اینکه مدرسه با کمبود کلاس مواجه بود کلاس اولی‌های آن دوران در روستایمان را به حسینیه محل برای درس خواندن بردند.
 
* بروید و سال بعد بیاید
وی تصریح کرد: در آن سال تا پایان سال تحصیلی مشغول تحصیل بودیم که موقع امتحان نهایی یک دفعه به ما گفتند بخشنامه‌ای از مرکز آمده و سن شما برای کلاس اول کم است باید بروید و سال بعد بیاید به همین راحتی.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان محل تحصیل خود را روستای پاشا کلا شهرستان سوادکوه مازندران عنوان کرد و گفت: معلم کلاس اولم آقای محسن‌زاده بود که هم اکنون در قید حیات و در شهرستان قائمشهر زندگی می‌کند.
 
* تمایل دارم مجددا معلم کلاس اول خود را ببینم
جمشیدی خاطرنشان کرد: از زمان مسئولیت مختلف در فرمانداری، استانداری مازندران و هم اکنون در استانداری گلستان معلم کلاس اول خود را ندیده‌ام و خیلی تمایل دارم مجددا معلم کلاس اول خود را ببینم و از زحماتش تقدیر کنم.

* مدارس رژیم شاهنشاهی کشور فرمایشی بود
وی با اشاره به وِیژگی مدارس رژیم شاه گفت: مدارس رژیم شاهنشاهی کشور فرمایشی بوده و دانش‌آموزان حق هیچ اظهار نظر را نداشته‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: دانش‌آموز در نظام گذشته نمی‌توانست در خصوص فعالیت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی نظر بدهد و این مدارس صددرصد به صورت سلیقه‌ای اداره‌ می‌شد.
جمشیدی بیان کرد: دانش‌آموزان حق مطالعه هیچ کتابی نداشتند و اگر علاقمند به مطالعه کتابی بودند معلم اجازه این کار را نمی‌داد.
وی با بیان اینکه بیشتر معلمان آن زمان سپاه دانش بودند، اضافه کرد: در بیشتر اوقات دانش‌آموزان را وادار می‌کردند کارهای شخصی آن را انجام دهند.
 
* هم اکنون زمینه‌های بروز خلاقیت‌ها در کشور فراهم است
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه هم اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانش‌آموزان ما از سرآمدی بالایی برخوردار هستند، گفت: دانش‌آموزان با افکار بالای خود قادر به اظهارنظر در مسائل مختلف هستند و در بیرون مدرسه هم فعالیت‌های اجتماعی و مطالعات غیردرسی مناسب می‌کنند.
جمشیدی افزود: در گذشته توانمندی دانش‌آموزان نمی‌توانست ظهور پیدا کند و از معلم ترس داشتند اما امروز فعالیت‌های آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی براساس استعدادهای و ظرفیت‌های خود جوانان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب هر دانش‌آموز می‌تواند استعدادهای خود را بروز دهد و هر جوانی که خلاقیت، ابتکار و مستعدتر باشد موفق‌تر خواهد بود که الحمدالله زمینه‌های بروز این خلاقیت در کشور فراهم است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: در حال حاضر نظام تعلیم و تربیت ما مبتنی بر تشویق، حسن اعتماد و احترام متقابل است در حالی که در گذشته این امر یک طرفه بوده است.
 
* عدم توجه به حوزه دینی آسیب‌پذیر در برابر جنگ نرم دشمن
جمشیدی افزود: اگر خانواده و مدرسه به حوزه دینی توجه نکنند و فقط به توسعه علمی دانش‌آموزان بپردازند ممکن است در برابر جنگ نرم دشمن مورد تهدید قرار گیرند.
وی اظهار داشت: تعلیم و تربیت به همراه توجه به تزکیه موجب می‌شود دانش‌آموزان خلاق، متعهد و استکبارستیز وارد عرصه اجتماعی شوند.
 
* جوانان دین‌دار مدیریت بر زمان دارد
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: جوانانی که با دین زندگی کند از وقت خود درست استفاده خواهد کرد و مدیریت زمان از وِیژگی این نوع جوان دینی است.
جمشیدی افزود: این گونه جوانان در حوزه تعلیم و تربیت موفقیت‌های چشمگیری به دست خواهند آورد و ضمن پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی پیشرفت، آینده‌ساز واقعی کشور و مدیر لایق برای آینده کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: جامعه اسلامی به این جوانان افتخار خواهد کرد و مورد تهدید جنگ نرم دشمن قرار نخواهد گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: هم اکنون نیازمند جوانانی هستیم که علاوه بر توجه به تعلیم و تعلم به آموزه‌های دینی و پیشرفت‌های علمی به صورت توامان توجه داشته باشند این امر باعث می‌شود جوانان جامع، کامل و مطلوبی تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول