اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سلماس:

شهرداری‌ها جاده صاف‌کن ماده 100 شده‌اند

خبرگزاری فارس: شهردار سلماس گفت: شهرداری‌ها جایگاه خود را عوض کرده و جاده صاف‌کن ماده 100 شده‌اند.

شهرداری‌ها جاده صاف‌کن ماده 100 شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جعفر جباری ظهر امروز در همایش هیئت چهار نفره استان که با حضور شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهر و رؤسای دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در سالن جلسات نظام مهندسی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: قانون ماده 100 قانون بازدارنده است که شکل خود را عوض کرده و منبع درآمدی برای شهرداری و منبع تخلف افراد دیگر شده است.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها در بحث ماده 100 نقش خود را عوض کرده و به یک فیلترینگ و بهتر است بگوییم به یک جاده صاف‌کن‌ تبدیل شده‌اند تا مباحث شهرسازی را دور بزنند.
این مسئول افزود: سازندگان باید تعهد علمی داشته باشند تا بر پایه مقررات موجود ساختمان‌سازی کنند و در کشور ما به دلایل اقتصادی و اجتماعی این موضوع به فراموشی سپرده شده است.
جباری ادامه داد: در حوزه تولید مسکن به ویژه انبوه‌سازان باید دنبال افراد حرفه‌ای برویم.
وی با تاکید بر کیفی‌سازی ساختمان‌ها، خاطرنشان کرد: برخی انبوه‌سازان مقررات ملی ساختمان را نادیده می‌گیرند.
این مسئول گفت: در گذشته در تفکیک اراضی سلماس به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا اتفاقاتی رخ داد که تمام تفکیک‌ها توسط بنگاهی‌ها انجام گرفت به‌طوری‌که در اناراضی نمی‌شد شرایط اصولی ساختمان‌سازی را رعایت کرد.
وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی سازندگان امر مسکن گروهی هستند که از نظر علمی و فنی و فرهنگی مورد سنجش قرار می‌گیرند، اظهار داشت: این موضوع در ایران نادیده گرفته شده است.
شهردار سلماس با بیان اینکه مردم رکن سوم در زمینه ساخت و ساز هستند، افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان ضروری است و باید در قالب موارد علمی مورد توجه قرار گیرند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول