اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت جالب فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از یک دزدی دریایی

کشتی روسی در حضور ناو آمریکایی از ‌ناوگروه ارتش ایران درخوا‌ست کمک کرد‌

خبرگزاری فارس: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه اخیرا ناو شهید نقدی یک فروند کشتی روسی را از دست دزدان دریایی نجات داد گفت: در زمان اعلام نیاز کشتی روسی، ناو امریکایی ‌‌اعلام کرد به ناو ایرانی بگویید برود ما با دزدان دریایی برخورد می‌کنیم ولی کشتی روسی گفت با حضور ناو ایرانی نیازی به کمک شما نیست. ‌

کشتی روسی در حضور ناو آمریکایی از ‌ناوگروه ارتش ایران درخوا‌ست کمک کرد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد رضا عباسیان ظهر امروز در همایش روز جهانی دریانوردی در بوشهر با بیان اینکه حضور مقتدرانه ناو اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی موجب شد تا 26 فروند قایق متعلق به دزدان دریایی در اهدافشان در حمله به کشتی‌های تجاری ناکام شوند، اظهار داشت: از زمان حضور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان 73 مورد به کشتی‌های تجاری و نفتکش حمله شده است که آخرین آن هفته قبل بود که 26  فروند قایق به یکی از کشتی‌های تجاری حمله کردند اما حضور مقتدرانه ناو اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی موجب شد تا در اهدافشان ناکام شوند.
وی افزود: حضور مقتدرانه ناگروه‌های اعزامی این نیرو به خلیج عدن موجب شده تا اخیرا ناو شهید نقدی یک فروند کشتی روسی را از دست دزدان دریایی نجات دهد.
عباسیان تصریح  کرد: با وجود اینکه در زمان اعلام نیاز کشتی روسی ناو امریکایی نیز در نزدیکی صحنه حضور داشت اما کاپیتان کشتی روسی زمانی که ناو امریکایی اعلام کرد به ناو ایرانی بگویید برود ما با دزدان دریایی برخورد می‌کنیم به آنها اعلام کرد با حضور ناو ایرانی نیازی به کمک شما نیست.
وی یادآورشد: دزدان دریایی به شناورها و سلاح‌های پیشرفته مجهز هستند.
وی اظهار داشت: تاکنون 15 ناوگروه توسط نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن اعزام شده است که منطقه دوم نیروی دریایی سهم بسزایی در انجام این ماموریت‌ها داشته است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: تاکنون یک‌هزار و 300 فروند شناور توسط ناوگروه‌های اعزامی این نیرو اسکورت شده است.
وی گفت: براساس تدابیر ابلاغی محدوده گشت دریایی نیروی دریایی ارتش از سال 86 تغییر یافته است و برقراری امنیت در دریای عمان و اقیانوس هند را برعهده دارد.
وی گفت: سالانه به طور متوسط 30 هزار کشتی از اقیانوس هند تردد می‌کند که حفظ امنیت این آبراه از اهمیت بالایی برخوردار است.
عباسیان اضافه کرد: هم اینک 30 درصد انرژی مورد نیاز آمریکا، 50 درصد انرژی غرب و 95درصد انرژی مورد نیاز هند از خلیج فارس تامین می‌شود‌.
این مقام نظامی ادامه داد: به لحاظ وسعت اقیانوس هند با 37 کشور جهان ارتباط دارد و به لحاظ وسعت سومین اقیانوس جهان است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول