اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد؛

16 درگیری نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی / تمام تحرکات در آب‌های ایران را تحت نظر داریم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از 16 درگیری ناوگروه‌های این نیرو با دزدان دریایی در آب‌های آزاد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

16 درگیری نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی / تمام تحرکات در آب‌های ایران را تحت نظر داریم
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت به پرورش نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و اظهار داشت: درصد بالایی از نیروی انسانی مورد نیاز در آموزش تخصص‌های دریایی رشت آموزش می‌بینند.
وی هدف نخست تامین نیروی انسانی را حضور در یگان‌های عملیاتی نیروی دریایی برای حفظ و حراست از مرزهای آبی، منابع و منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در فلات قاره و سواحل در شمال و جنوب کشور عنوان کرد.
سیاری حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد را طبق ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا اعلام کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش به عنوان یک نیروی راهبردی حضور در آب‌های آزاد را سرلوحه کار خود قرار داده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بر حضور در دریاهای آزاد تاکید کرد و گفت: تمام کشورهایی که به دریا راه دارند، دارای منابع و منافع راهبردی و کلان در دریا هستند.
وی ادامه داد: اگر کشوری توان بهره‌برداری از منابع و منافع خود در دریا را نداشته باشد قطعاً دیگران این بهره را می‌برند.
سیاری با بیان اینکه از منابع و منافعی که در دریا داریم باید بتوانیم استفاده کنیم، تصریح کرد: در عرصه دریاها باید اقتدار خود را به نمایش بگذاریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش نقش تجهیزات در دریا را مهم خواند و بیان داشت: بدون داشتن تجهیزات مناسب نمی‌توانیم هزاران کیلومتر از مرز خود در جنوب کشور جدا شویم و به دریای سرخ برویم.
وی ناوها با وزن، طول، عرض و سلاح مناسب را تجهیزات مفید عنوان کرد و افزود: تجهیزات باید دارای ماندگاری مناسب باشند و الحمدالله در نیروی دریایی این توانمندی وجود دارد و در دست تولید است.
سیاری با اشاره به ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی، ابراز داشت: تجهیزات مورد نیاز خود را در صنایع دریایی در کنار دریای خزر و سواحل جنوب تامین می‌کنیم تا بتوانیم تدبیر راهبردی فرماندهی معظم کل قوا را عملا به اجرا بگذاریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اذعان داشت: برای استفاده بهینه، قدرتمندانه و نشان دادن اقتدار مملکت در دریای آزاد در مجموع یک نیروی دریایی توانمند می‌خواهیم و این نیروی دریایی امروز در کشور شکل گرفته و با سرعت به مسیر خود ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه از زمان صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در آب‌های آزاد به طور مستمر حضور داریم، بیان داشت: پانزدهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ تا دریای مدیترانه حضور دارد.
سیاری حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد را بهترین راه نمایش اقتدار کشور در عرصه‌های علمی و صنعتی عنوان کرد و گفت: حضور توانمند ناوشکن و زیردریایی ایران در 3 هزار کیلومتر دورتر از آب‌های جنوب کشور و اهتزاز پرچم کشور در این مناطق نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش نشان دادن اقتدار کشور را از ماموریت‌های این نیرو خواند و تصریح کرد: حق داریم مانند دیگر کشورها در آب‌های آزاد حضور داشته باشیم، گشت زده و اطلاعات جمع‌آوری کنیم.
وی شناسایی و آشنایی با منطقه را از دیگر ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد برشمرد و خاطرنشان کرد: 35 کشور در حال حاضر در خلیج عدن حضور دارند و پرچم ایران بین این نیروها به اهتزاز در می‌آید.
سیاری بحث دزدی دریایی را پدیده شومی دانست که در پنهان دست‌هایی پشت آن است و متذکر شد: دزدان دریایی تامین امنیت کشتیرانی را به‌هم زده‌اند و صدمه‌های سنگینی به اقتصاد دنیا وارد کرده‌اند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای دفاع از کشتی‌های تجاری و نفتکش خود در شمال اقیانوس هند حضور دارند، ادامه داد: یک سوم تجارت جهانی در محور تنگه مالاکا، باب‌المندب و دریای سرخ در شمال اقیانوس هند انجام می‌شود و تعداد بسیاری از کشتی‌ها در این منطقه در حال حرکت هستند.
وی تمام واردات و صادرات ایران را از این دو مسیر ذکر کرد و یادآور شد: امنیت خطوط کشتیرانی را باید برای کشتی‌های تجاری و نفتکش برقرار کنیم تا آنها بتوانند در پناه این امنیت مسیر خود را ادامه دهند.
سیاری با تاکید بر اینکه از زمان حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد تمام حمله‌ها علیه کشتی‌های نفتکش و تجاری کشور با موفقیت دفع شده است، متذکر شد: از ابتدای سال جاری تا کنون 16 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم که در تمام آنها موفق عمل کردیم و توانستیم کشتی‌ها را سالم از مسیر عبور دهیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تامین امنیت برای کشتی‌ها در اقتصاد کشور را حائز اهمیت خواند و اذعان داشت: تمام کشورها در آب‌های آزاد طبق قوانین بین‌المللی رفت و آمد می‌کنند و ما نیز مطابق با قوانین و مقررات بین‌المللی وظایف خود را انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه دیگر دوره ترسیدن از هیبت کشورهای با تجهیزات کلان و سنگین در دریاها گذشته است، تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که اقتدار و توان ملت‌ها در گرو همت خودشان است و تمام مردم منطقه می‌دانند هیبت پوشالی کسی موجب تهدید نمی‌شود و مردم توجهی به این مسائل ندارند.
سیاری با اشاره به حضور دیگر نیروها در منطقه، اذعان داشت: حرکت تمام نیروهای کشورهای دیگر در مرزهای کشور کنترل می‌شود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول