اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دریادار سیاری خبر داد:

توسعه ماموریت نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از توسعه حوزه ماموریت و حضور مستمر این نیرو در آب‌های آزاد خبر داد.

توسعه ماموریت نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شامگاه شنبه در محفل انس با قرآن در هتل سبلان این شهر با تسلیت ایام شهادت علی (ع) به حضور مقام معظم رهبری در ابتدای مرداد ماه جاری در نیروی دریایی بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت 20 ماه سه مرتبه میزبان مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا بودیم و حضور بیش از پیش در دریای آزاد مانند دیگر کشورها از انتظارات ایشان است.
وی از توسعه حوزه ماموریت و حضور مستمر در آب‌های آزاد توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: حضور مستمر در 20 درصد سهم ایران در دریای خزر از ماموریت‌های نیروی دریایی است و باید توانمندی خود را در این آب‌ها نشان دهیم.
سیاری با بیان اینکه ماموریت نیروی دریایی از سال ۸۶ با رهنمودهای مقام معظم رهبری تغییر کرد، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۷ در آب‌های عمیق حضور یافته و از سال ۸۸ این حضور در آب‌های آزاد مستمر بوده است.
وی با اشاره به ماموریت ۱۵ ناوگروه در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ، افزود: ماموریت دو ناوگروه ۱۲ و ۱۴ مهم‌تر بوده و به همراه زیردریایی یونس به کانال سوئز و دریای مدیترانه رفتند و در بندر لاذقیه سوریه پهلو گرفتند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش مقابله با دزدی‌های دریایی را از اهداف این نیرو خواند و تصریح کرد: تا کنون یک‌هزار کشتی نفتکش و تجاری توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده‌اند.
این مسئول حضور طولانی ‌مدت ناوگروه‌ها در دریا را مستلزم اقدام‌های مختلف قبل از انجام ماموریت ذکر کرد و گفت: نتیجه تمام ماموریت‌ها تقدیم مقام معظم رهبری شده است.
سیاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بندرعباس از قسمت‌های مختلف نیروی دریایی ارتش بازدید کردند و روند انجام امور را از نزدیک ملاحظه فرمودند.
وی ارتباط صمیمی کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی معظم کل قوا را از جمله نکته‌های مهم در بازدید مقام معظم رهبری از نیروی دریایی بندرعباس توصیف کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در گرم‌ترین روزهای سال برای خداقوتی به کارکنان نیروی دریایی تشریف آوردند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بازدید مقام معظم رهبری از قسمت‌های مختلف این نیرو در بندرعباس را بی‌سابقه نامید و افزود: فرماندهی معظم کل قوا از آخرین وضعیت نیروی دریایی ارتش آگاهی یافتند.
سیاری بازدید مقام معظم رهبری در گرم‌ترین روزهای سال و ارتباط صمیمی و قلبی از بالاترین تا پایین‌تر رده را درس بسیار بزرگی برای تمام مسئولان کشوری و لشکری عنوان کرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری بر اهمیت دریا تاکید ویژه دارند و فرمودند؛ «دریای آزاد برای همه است و همه باید بتوانند از منافع دریا استفاده کنند».
وی استفاده از منافع دریا را سبب توسعه خواند و عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد مرزهای کشور آبی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در شمال کشور حدود ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم، خاطرنشان کرد: یک ‌هزار کیلومتر در خلیج فارس و یک‌ هزار کیلومتر در دریای عمان دارای مرز آبی هستیم و سواحل جنوب کشور به دریای آزاد راه دارد.
سیاری منافع دریا برای کشورها را کلان دانست و گفت: تجارت دریایی به دلیل آسان و کم هزینه بودن برای کشورها مهم است.
این مسئول وجود منابع غذایی در دریاها را از دیگر مزایای حضور در دریا ذکر کرد و یادآور شد: باید بتوانیم از نفت و گاز و منابع غذایی در دریا استفاده کرده و از منافع خود دفاع کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دریا برای ما مهم بوده، اما اهل درگیری نیستیم. 
وی با اشاره به اینکه اهل حضور در آب‌های آزاد هستیم، اضاف کرد: حضور در دریاهای آزاد نیازمند نیروی دریایی راهبردی است.
به گفته وی هر کشوری که بتواند به صورت طولانی ‌مدت در آب‌های آزاد حضور داشته باشد دارای نیروی دریایی راهبردی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ورود ناوگروهای این نیرو در دریای مدیترانه را سبب احیای آبروی ملت ایران بیان کرد و متذکر شد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در آب‌های آزاد عزت ملت ایران را نشان داد.
سیاری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد موجب الهام‌بخشی و امیدآفرینی برای ملت‌های منطقه شده است.
وی نیروی دریایی راهبردی را نیازمند نیروی انسانی توانمند و تجهیزات مناسب بیان کرد و اذعان داشت: کارکنان نیروی دریایی ارتش باید عزت مردم ایران را نشان داده و نیروی دریایی راهبردی را تشکیل دهند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول