اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دی ماه امسال محقق میشود؛

بهره‌برداری پروژه‌های محرومیت‌زدایی عشایر خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت عمرانی استاندار خوزستان گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی از مناطق عشایری خوزستان در قالب طرح بنیاد برکت تا پایان دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری پروژه‌های محرومیت‌زدایی عشایر خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز عبدالرضا اخوان صباغ ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات پروژه‌های بنیاد برکت اظهار داشت: پروژه‌های محرومیت زدایی از مناطق عشایری استان در شهرستان‌های لالی، اندیکا و مسجدسلیمان که در قالب بنیاد برکت (از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام) در حال اجراست تا پایان دی ماه امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه قرار بود بیشتر این پروژه‌ها تا خرداد ماه به اتمام برسد، افزود: عمده این پروژه ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده اما به دلیل مشکلاتی که در اجرای اغلب پروژه‌های عمرانی رخ می‌دهد تعداد کمی از این پروژه‌ها با کمی تاخیر به بهره برداری می‌رسد.
اهوان صباغ ادامه داد: یک سوم اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه‌ها توسط خوزستان تامین شده که بخشی از تاخیر نیز به ابلاغ دیرهنگام اعتبارات مربوط است.
وی خاطرنشان کرد: سهم استان در این طرح ۶۰ میلیارد تومان بوده اما خوزستان پرداخت ۶۷ میلیارد تومان را پذیرفته است. 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در ادامه در مورد مشکل قطع برق در برخی مدارس تصریح کرد: ظرف دو سه روز آینده شرکت توزیع نیروی برق استان موظف به اتصال برق این مدارس است و پرداخت مابقی مطالبات این اداره منوط به تامین برق ین مدارس عشایری است. 
رئیس آموزش و پرورش عشایر نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح‌های مدرسه سازی در قالب بنیاد برکت ۴ هزار دانش آموزش در مناطق عشایری مشغول به تحصیل شدند. 
محمود توژی با اشاره به اینکه در این طرح ۴۷ مدرسه ساخته شدند افزود: از این تعداد هنوز دو مدرسه در مرحله ساختمان هستند و به اتمام نرسیدند.
وی عمده مشکل این مدارس را تامین برق عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته برق این مدارس به صورت غیرمجاز تامین شده بود که امسال در آستانه آغاز سال تحصیلی شرکت توزیع نیروی برق اهواز اقدام به قطع برق مدارس کرد.
به گفته وی، سه مدرسه در اندیکا، ۱۰ مدرسه در مسجدسلیمان و سه مدرسه در لالی در حال حاضر فاقد برق هستند.
توژی همچنین تجهیزات تعدادی از مدارس را ناکافی دانست و خواستار تامین تجهیزات متناسب برای این تعداد از مدارس شد.
بر‌اساس توافقنامه استانداری و بنیاد برکت (از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام) در سال ۸۷ با نظر رهبری مقرر شد در مناطق عشایری شمال خوزستان که جزو محروم‌ترین نقاط هستند، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و برای جلوگیری از کوچ و مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها، کانون‌های اسکان عشایر آماده‌سازی و حداقل امکانات مورد نیاز زندگی روستایی اعم از مسکن، آب، برق، مدرسه، مرکز بهداشت، راه و مخابرات تامین شود.
اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ۱۸۲ میلیارد تومان بود که قرار شد دوسوم این مبلغ توسط بنیاد برکت و یک‌سوم توسط استانداری خوزستان تامین می‌شود.
برق منطقه‌ای خوزستان، توزیع برق خوزستان، آبفای روستایی، امورعشایر، مخابرات، دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی مدارس، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، کمیته امداد، جهاد سازندگی از دستگاه‌های متعهد برای اجرای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام هستند. از جمله پروژه‌هایی که در این طرح به اجرا در می‌آید ساخت ۴۷ مدرسه با ۱۶۵ کلاس در شهرستان‌های لالی، اندیکا و مسجدسلیمان است. همچنین اداره کل امور عشایر ۴۷ پروژه در قالب خدمات رسانی به عشایر با احداث انبار ذخیره علوفه، جایگاه نفت و گاز، جاده دسترسیژف آبرسانی و سرویس بهداشتی و بنیاد مسکن آماده سازی زیرساخت ۱۳ کانون اسکان برای عشایر را در این شهرستان‌ها به عهده دارد. توسعه باغات لالی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و توسعه باغات اندیکا با اعتبار ۵ میلیارد تومان به منظور اشتغالزایی و اجرای دو طرح بزرگ آبخیزداری در اندیکا و لالی نیز از جمله این طرح هاست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول