اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

رشد 70 درصدی صادرات زنجان در سال جاری

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رشد 70 درصدی صادرات استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 70 درصدی صادرات زنجان در سال جاری
حمید صدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: با ادغام دو وزراتخانه  صنعت و معدن و بازرگانی فاصله بین تولید و تجارت کاهش یافته و شاهد تحولات مطلوب در تولید و صادرات می‌شویم.
وی ادامه داد: صادرات موتور محرکه تولید است و با ادغام این وزارتخانه‌ها سرعت انجام فعالیت‌ها بیشتر شده و برنامه‌ریزی ادامه دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رشد صادرات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: روند توسعه صادرات استان نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بوده و این امر نشان از این امر دارد.
وی هدف‌گذاری 500 میلیون دلاری را برای صادرات استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تحقق این امر صورت می‌گیرد.
صدری بیان داشت: ادغام دو وزاتخانه در مرحله نخست به نفع تولید است چرا که در صورت داشتن تولید می‌توان به عرضه مطلوب همت گماشته و کالای با کیفیتی را ارائه داد.
وی از رشد 70 درصدی صادرات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نسبت افزایش یابد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سامانه ارتقای مدیریت (سام) در راستای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها و در سطح واحدهای صنعتی و معدنی استان زنجان اجرا می‌شود.
 وی از اجرای طرح سامانه ارتقاء مدیریت (سام) در استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد امکاناتی مناسب برای ارتقای سطح مدیریت بنگاه‌های مختلف و به ویژه بنگاه‌هایی که تاثیر پذیری بیشتری از هدفمندسازی یارانه‌ها و به ویژه افزایش قیمت حامل‌های انرژی داشته‌اند، است.
صدری مدیریت علمی و تخصصی در سطح واحدهای تولیدی را از عوامل مهم و تاثیر گذار در بنگاه‌های تولیدی دانست و افزود: در این طرح با بهره‌گیری از گروه‌های متخصص، بررسی‌های همه جانبه در یک بنگاه از نظر وضعیت سازمانی و نظام‌های مدیریتی آن صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت آن مشخص می‌شود.
وی گفت: پس از تعیین نقاط ضعف و قدرت، برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، طرح‌های مشخصی ارائه و پیشنهاد می‌شود تا با اجرای این طرح‌های پیشنهادی، قابلیت به کارگیری تکنیک‌های مدیریتی در بنگاه تولیدی افزایش یابد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در خصوص نحوه تامین منابع مالی این طرح تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد تحول وزارت متبوع، 50 درصد از هزینه اجرای طرح سام در چارچوب‌های مشخصی به عنوان کمک بلاعوض از سوی بانک‌های عامل تامین می‌شود.
وی شرکت نوسازی صنایع ایران را به عنوان متولی اجرای طرح سام معرفی و گفت: این شرکت اجرای طرح را از طریق مشاوران عمومی مدیریت و پیگیری می‌کند که در این راستا سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اصلی‌ترین مشاور عمومی مدیریت، اجرای این طرح‌ها را بر عهده دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول