اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه ابتدای سال انجام شد؛

صادرات 72 میلیون دلاری کالا از گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی استان گلستان از صادرات 72 میلیون و 847 هزار دلار کالا از استان در پنج ماه ابتدای سال خبر داد.

صادرات 72 میلیون دلاری کالا از گلستان
نادعلی کهنسال‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: میزان کل صادرات این استان در پنج ماه ابتدای سال 1390 به ارزش ریالی 72 میلیون و 847 هزار دلار و به وزن 114 هزار و 68 تن بوده است.
وی تصریح کرد: این میزان صادرات از نظر وزنی 96 درصد و از نظر ارزش ریالی 66 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.
رئیس سازمان بازرگانی استان گلستان گفت: در مدت مشابه سال گذشته 58 هزار و 321 تن کالا از استان صادر شده بود.
وی همچنین با اشاره به رشد صادرات از گمرکات استان، تصریح کرد: سهم صادرات گلستان از گمرکات استان در پنج ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی 39 درصد و از نظر ارزش ریالی 45 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان بازرگانی استان گلستان گفت: میزان وزنی صادرات از گمرکات استان در این مدت 68 هزار و 53 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 39 درصد رشد داشته است.
کهنسال خاطرنشان کرد: سال گذشته در این مدت 48 هزار و 954 تن کالا از گمرکات استان صادر شده بود.
وی تصریح کرد: ارزش دلاری صادرات در این مدت از طریق گمرکات استان 55 میلیون و 247 هزار دلار بوده که در مقایسه با رقم 38 میلیون و 11 هزار دلاری سال ماقبل خود از یک رشد 45 درصدی برخوردار بوده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان گلستان به صادرات چمدانی هم اشاره کرد و گفت: این استان در پنج ماه ابتدای سال 1390، یک میلیون و 919 هزار دلار کالا به میزان 460 تن به صورت چمدانی از کشور خارج کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 154 درصد رشد داشته است.
کهنسال خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال 1389، 480 هزار دلار کالا به وزن 160 تن از طریق صادرات چمدانی از طریق استان به خارج کشور صادر شده بود.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین از محل ارزآوری بخش جهانگردی گلستان 3 میلیون و 800 هزار دلار صادرات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 154 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان بازرگانی استان گلستان همچنین با اشاره با صادرات استان از سایر گمرکات کشور گفت: در این مدت 17 میلیون و 600 هزار دلار به وزن 46 هزار و 15 تن از سایر گمرکات کشور است.
کهنسال خاطرنشان کرد: این میزان صادرات از نظر ارزش 197 درصد و از نظر ارزش وزنی 394 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: عراق، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، آذربایجان مهمترین مقاصد صادراتی کالا از گمرکات استان گلستان بوده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان گلستان گفت: بیشترین میزان صادرات با 77 درصد رشد به کشور ترکمنستان و 68 درصد رشد به کشور قزاقستان بوده است.
کهنسال خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی، لبنیات و سایر موادغذایی، رنگ و رزین، مواد معدنی، آهن‎آلات و فولاد، بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات استان بوده است.
وی اضافه کرد: سیب‎زمینی با 621 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رنگ و رزین با 179 درصد رشد بیشترین میزان کالا را از این مسیر داشته است.
کهنسال میزان واردات کالا از طریق گمرکات به استان گلستان را 7 میلیون و 472 هزار دلار اعلام کرد و گفت: این میزان واردات از نظر ارزش وزنی 34 درصد و از نظر ارزش ریالی هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول