اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنایع و معادن خراسان شمالی مطرح کرد:

آمادگی خراسان شمالی برای صادرات صنعتی به اکو

خبرگزاری فارس: سرپرست صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: این استان برای صادرات تولیدات صنعتی به کشورهای عضو اکو آمادگی دارد.

آمادگی خراسان شمالی برای صادرات صنعتی به اکو
علی‌اصغر رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، وجود واحدهای تولیدی صنعتی بزرگ در خراسان شمالی را برشمرد و افزود: هم اکنون تولیدات این واحدها به کشورهای مختلف اعم از آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.
وی اظهار داشت: واحدهای بزرگ تولیدی صنعتی اعم از؛ پتروشیمی، سیمان، آلومینا، مجتمع فولاد و ... در این استان با ظرفیت بالایی فعالیت می‌کنند.
رضازاده همچنین فعالیت کارخانه‌های تولیدی مانند ماءالشعیر و دلستر، گاز کربنیک، کریستال ملامین، فوق جاذب‌های کشاورزی، سیم و کابل، نایلون و نایلکس، پلی اتیلن، چسب چوب، ساخت مبلمان و ... را در خراسان شمالی برشمرد و گفت: این واحدها با کیفیت بالا در فعالیت داشته و بخشی از تولیدات آنان به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زمینه‌های لازم برای صادرات این کالاها به کشورهای سازمان اقتصادی اکو نیز وجود دارد، افزود: با تحقق این برنامه علاوه بر افزایش صادرات کالا بین دو کشور، موجب تعمیق روابط کشورهای عضو خواهد شد.
سرپرست صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار میزان صادرات کالاهای صنعتی در این استان طی سال‌های اخیر نسبت به گذشته رشد چشمگیری را داشته که نشان از کیفیت محصولات و وجود تقاضاها در خارج از کشور است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ده‌ها طرح صنعتی در این استان در دست اجرا بوده که در آینده نزدیک شمار واحدهای صنعتی خراسان شمالی رشد قابل توجهی خواهد یافت.
بر اساس آمار خراسان شمالی در حوزه سرمایه گذاری دولتی رتبه دهم و در سرمایه گذاری بخش خصوصی رتبه بیست و سوم کشور را دارد.
سرپرست صنایع و معادن خراسان شمالی اظهار داشت: روند سرمایه‌گذاری در استان رو به رشد بوده و افق روشنی در پیش روی صنعت استان ترسیم شده است.     
وی تصریح کرد: هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در بخش سرمایه‌گذاری در حال انجام بوده که یقیناً طی سال‌های آینده جایگاه این استان ارتقا می‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول