اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

صادرات 267 هزار تن سیب به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از صادرات 267 هزار تن سیب کشور در سال‌جاری خبر داد.

صادرات 267 هزار تن سیب به خارج از کشور

محمدرضا حاجی اصغری در حاشیه جشن سیب روستای «بالسین» میانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میانه با بیان اینکه تولید 25 میلیون تنی سیب کشور در سال 57 به تولید 127 میلیون تن سیب در سال‌جاری رسیده است، اظهار داشت: ما ظرفیت تولید 300 میلیون تنی سیب را نیز دارا هستیم.
وی همچنین با اشاره به پنج برابر شدن اعتبارات کشاورزی شهرستان میانه افزود: نمی‌توان منکر  مشکلات بخش تولید شد اما به خاطر آرمان و ارزش‌های شهدا در راستای استقلال کشور کشاورزان ما با دست‌های پینه بسته و دولت با اقتدار تمام در صدد رفع مشکلات برای رسیدن به توسعه تلاش می‌کنند.
حاجی‌اصغری گفت: قیمت فروش محصولات تولیدی در گذشته و زمان حال قابل قبول نیست اما در آینده با فروش محصولات تولیدی به قیمت مناسب و کاهش ورود محصولات تولیدی کشاورزی وضعیت بهتر خواهد شد.
 
* تولید 300 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور
وی افزود: اکنون حجم تولیدات محصولات کشاورزی حدود 104 میلیون تن بوده و  این در شرایطی است که بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی با مازاد تولید رو به رو می‌شوند اما با وجود کیفیت، امکان صادرات پیدا نمی‌کنند.
حاجی‌اصغری گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، حجم تولید محصولات کشاورزی تا پایان سال 93 باید به بیش از 300 میلیون تن برسد، اما شرایط لازم برای تنظیم بازار 200 میلیون تن محصول تولیدی باید فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با برخورداری از ابزارهای کنترل بازار نظیر سیاستگزاری در واردات و صادرات برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی آماده خواهد شد.
 
* ساماندهی بازار محصولات کشاورزی نیازمند مدیریت واحد است
 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در بیان مشکلات تولیدات داخلی گفت: واردات به شدت به تولیدات داخل کشور ضربه وارد می‌سازد و بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی کشور در بخش کشاورزی و تولیدات مرغداری‌ها هست و بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش انجام شده و بیشترین اشتغال در آن است، به همین دلیل باید صادرات و واردات را دراین بخش مدیریت کرد تا مشکلات بخش کشاورزی بر طرف شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول