اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

زنگ عاطفه‌ها در پاکدشت طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور زنگ عاطفه‌ها در مدارس شهرستان پاکدشت به صدا درآمد.

زنگ عاطفه‌ها در پاکدشت طنین‌انداز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش در مدارس شهرستان پاکدشت زنگ عاطفه‌ها نواخته شد و امروز نیز دانش‌آموزان شهرستان پاکدشت بار دیگر انسانیت و نوع‌دوستی را مشق کردند.
همه ساله در نخستین روزهای مهر دانش آموزان در جشن عاطفه‌ها شرکت می‌کنند تا حلاوت ماه مهر و آغاز سال تحصیلی برای همه بچه‌ها یکسان قسمت شود.
در شهرستان پاکدشت حسب تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه این جشن در روز چهار شنبه و به‌ صورت نمادین با حضور مسئولین شهرستان در مدرسه نمونه دولتی ائمه اطهار برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت طی سخنانی در این مراسم گفت: احساسات پاک و لطیف کودکان و تعلیم و تربیت این ضمیر پاک، با آموزه‌های ناب و ارزنده اسلامی، وظیفه ایست که از معلمان انتظار می‌رود با استعانت از سیره و سخنان معصومین و بزرگان در باب انفاق و نوع دوستی در کلاس درس بدان اهتمام داشته باشند چراکه کلاس درس و محیط مدرسه بهترین و مناسبترین بستری است که دانش‌آموز خود را کاملا برای آموختن و فرا گرفتن آماده می‌کند و بر ماست که از این فرصت طلایی استفاده کرده و آنچه را که هدف آموزش و پرورش است ارائه کنیم و صفات پسندیده ای نظیر انفاق و سخاوت را در وجودشان نهادینه کنیم.
محمدرضا جوادی مبارکی در جمع دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولین شهرستانی در آموزشگاه شاهد مرضیه (س) این شهرستان، خطاب به دانش‌آموزان گفت: مدرسه محل آموختن درس زندگی است، هر دانش‌آموزی باید مدرسه را بخشی از زندگی خودش در نظر بگیرد.
وی با تأکید بر استفاده از تمام توان فضای آموزشی در زمینۀ آموزش دانش آموزان گفت: همه جای مدرسه حتی حیاط مدرسه کلاس درس است.
جوادی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فضای حیاط مدارس گفت: حیاط بخش عملی است از حیطه تئوری خارج است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، با نکوداشت روز جشن عاطفه‌ها و تأکید بر نوع دوستی و مهرورزی در ین دانش آموزان و معلمان گفت: ائمه معصومین به محرومین و فقرا کمک می کردند، آنان باید در کمک به محرومین سرمشق ما باشند.
وی تاکید کرد: انسان سرشار از عواطف است که این عواطف باید متعادل باشد و انسان ها باید در محافل نیکوکاری قرار بگیرند تا بتوانند درس زندگی را فرا بگیرند. 
جوادی در ادامه خطاب به فعالان عرصه آموزش در مدارس گفت: انسان علاوه بر این که اعتقادات خودشناسی و خداشناسی را فرامی‌گیرد، باید اخلاقیات را فرا بگیرد و همواره در صدد این باشد که به رشد اخلاقی‌اش بیافزاید.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت اضافه کرد: انسان باید با شناخت خوبی‌هایی را که در دنیاست در وجودش رشد دهد. 
وی در ادامه شناخت و پرورش استعدادهای فرزندان را از مهم‌ترین وظایف اولیاء و مربیان دانست و گفت: فرا گرفتن زبان‌های مختلف و مهارت های زندگی از مهم‌ترین اهداف علمی آموزشی است و باید در مدارس بر این اهداف تأکید شود تا استعدادهای دانش‌آموزان به هدر نرود.
وی در ادامه پرورش تمام استعدادهای دانش‌آموزان را از اهداف مهم آموزش و پرورش دانست و با حیطه‌بندی اهداف این‌ نهاد مقدس تصریح کرد: در زمینه اهداف فرهنگی و هنری باید با توجه به مسائل تاریخی و ادبی و پاسداشت میراث فرهنگی، احساس مسئولیت را در دانش‌آموزان پرورش دهیم. 
جوادی با اشاره به بسترهای مناسب آموزش در مدارس از مدیران و مربیان خواست تا احترام به دیگران، احترام به قانون و توزیع مهربانی را به دانش‌آموزان آموزش دهند و به مسائل فرهنگی یک‌بعدی نگاه نکنند.
وی عنوان کرد: در ابعاد اجتماعی در جامعه باید کسی که قانون را رعایت نمی‌کند به او تذکر داد. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با ایده نوی امام راحل، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تعریف جایگاه ولایت فقیه در جامعۀ اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) یک حکومت با نام جمهوری اسلامی، با یک روش جدید، با وجود تمام حکومت‌های دنیا، نام حکومت ولایت فقیه به وجود آورد که شناخت آن از مهم‌ترین وظایف ماست.
در پایان این مراسم دانش آموزان هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به کمیته امداد شهرستان هدیه کردند تا نخستین فرصت در اختیار دوستانشان قرار گیرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول