اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان اعلام کرد:

برخورد قاطع با عرضه مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان گفت: با عرضه‌کنندگان مکمل‌ها و داروهای غیر‌مجاز در باشگاه‌های ورزشی، برخورد قاطع می‌شود.

برخورد قاطع با عرضه مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها
علی‌اصغر وحیدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با مکمل‌های خوراکی ورزشی که در برخی از باشگاه‌های ورزشی توزیع یا توصیه می‌شود، ضمن تأیید این موضوع، اظهار کرد: متأسفانه باشگاه‌های بدنسازی افراد را تشویق به استفاده از مکمل‌های غذایی می‌کنند که حتی اصیل بودن یا مورد نیاز بودن این مکمل‌ها نیز، جای سؤال دارد.
وی با بیان اینکه بعضی از مکمل‌های توزیع شده در باشگاه‌های ورزشی قاچاق بوده یا برخی نیز ممکن است تقلبی باشد، تصریح کرد: سودجویان با عنوان یک مارک معتبر موادی را در یک قوطی ریخته‌اند که حتی معلوم نیست چه موادی دارد و از این نظر نیز معارض سلامتی است.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان متذکر شد: ضرورت استفاده از مکمل‌های غذایی و بدنسازی را باید یک پزشک متخصص تشخیص دهد نه اینکه مسئول یک باشگاه برای دریافت سود بیشتر همه ورزشکاران را به سمت استفاده از این مکمل‌ها سوق دهد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از مکمل‌های ورزشی غیر اصیل و غیر ضروری علاوه بر اینکه، سلامت فرد را به مخاطره می‌اندازد، هزینه اقتصادی وی را نیز افزایش می‌دهد.
وحیدی‌نیا با بیان اینکه برخی از مکمل‌های اصیل نیز تنها برای برخی از افراد کاربرد دارد، متذکر شد: استفاده عام از این مکمل‌های اصیل نیز ضرورت ندارد و این اعتقاد که هر فردی که ورزش می‌کند باید از این مکمل‌های ورزشی دریافت و استفاده کند اشتباه بوده و درست نیست.
وی ابراز کرد: مکمل‌ها اصولاً برای فردی که نیازش به طور معمول با مواد غذایی روزانه برطرف نمی‌شود در شرایط خاص، با تشخیص پزشک متخصص تجویز می‌شود و بر این اساس این نیاز مصرف شود که در این زمینه تجویز آن به فرد دیگر به هیچ عنوان درست نیست.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان تأکید کرد: ضرورتاً همه افرادی که در باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند مجاز به استفاده از مکمل‌ها نیستند چرا که شرایط جسمی و نیازهای فردی هر کس با دیگری بسیار متفاوت است.
وی عنوان کرد: بسیاری از مکمل‌های ورزشی قاچاق بوده و بدون مجوز است به طوری که حتی سازنده آن نیز مشخص نیست و محتویات داخل قوطی‌ها و بسته‌بندی‌ها آثار سوء را برای فرد استفاده‌کننده به دنبال دارد که این مهم باید مورد توجه همه جوانان باشد.
وحیدی‌نیا اظهار کرد: بعضاً ممکن است مواد شیمیایی محرک غیر‌مجازی داخل مکمل‌ها ریخته شده باشد که فرد پس از استفاده از آن، انرژی و توان بالایی پیدا کند که این مقوله نیز عوارض بسیار جدی را برای فرد به دنبال دارد.
وی با اشاره به عرضه مکمل‌های ورزشی و توصیه داروهای غیر‌مجاز در باشگاه‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: اگر برای ما محرز شود که باشگاهی در حال عرضه مکمل‌های ورزشی یا داروهای غیر مجاز است، به جد، برای جمع‌آوری دارو یا مکمل ورزشی اقدام می‌کنیم.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان در پایان گفت: اگر فردی گزارشی مبنی بر عرضه مکمل‌ها یا داروهای غیر‌مجاز در باشگاه‌های ورزشی یا حتی هر مکان دیگری به معاونت غذا و دارو ارائه کند، در راستای پیگیری صحت موضوع عمل می‌کنیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول