اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد:

هزینه‌کرد 67 میلیارد ریالی در پایانه تمرچین

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: برای پایانه مرزی تمرچین 67 میلیارد ریال هزینه شده است.

هزینه‌کرد 67 میلیارد ریالی در پایانه تمرچین
بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مطالعه و طراحی جامع پایانه مرزی تمرچین با تمام عملیات مربوطه اعم از نقشه‌برداری و مطالعات ژئوتکنیک، ایجاد سایت موقت در قالب تجهیز سایت به 21 دستگاه کانکس اداری و احداث پارکینگ موقت به مساحت 18 هزار مترمربع، ساماندهی محل استقرار ارگان‌های ذی‌ربط در صفر مرزی، ایجاد سیستم برق اضطراری و نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور به ظرفیت 350 کیلووات برای پوشش کل سایت از اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته در پایانه مرزی تمرچین است که در این زمینه 14 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به افتتاح فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی تمرچین در چند روز گذشته، تصریح کرد: این ساختمان در قالب ساختمان تجاری با سیستم قالب خمشی به مساحت کل 2 هزار و 200 مترمربع احداث شده است.
این مسئول افزود: محوطه‌سازی و احداث مسیرهای سه‌گانه دسترسی با ابنیه‌ها و کانال‌ آب‌های سطحی، ایجاد تاسیسات زیربنایی اعم از تاسیسات برق و سیستم پبجینگ، ‌اعلام و اطفای حریق، روشنایی محوطه‌در قالب برج نوری، تامین آب شرب با حفر چاه عمیق، ایجاد شبکه آب و احداث منبع آب زیرزمینی در 100 مترمکعب و ایجاد شبکه فاضلاب نیز در این پایانه مورد توجه قرار گرفته است.
طالبی در ادامه با اشاره به امکانات ایجاد شده در این پایانه، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز اطراف سالن تجاری به مساحت 3 هزار مترمربع، ساختمان‌های جانبی شامل اتاقک نگهبانی، اتاقک توزیع برق، دیزل ژنراتور، کلراتیو و اتاقک سر چاهی است که در این زمینه نیز 53 میلیارد ریال هزینه شده است.
پایانه مرزی تمرچین یکی از شش پایانه مرزی آذربایجان غربی است که در جنوب غربی استان قرار گرفته است و 12 کیلومتر با شهرستان پیرانشهر فاصله دارد.
مرز تمرچین از مرزهای پرتردد و با اهمیت ایران است که قطب اقتصادی مشترک با کشور عراق به شمار می‌رود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول