اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی آثار تاریخی منحصر به فرد زیادی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی دارای تعداد زیادی آثار تاریخی و منحصر به فرد است.

آذربایجان‌شرقی آثار تاریخی منحصر به فرد زیادی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: روستای پلکانی اوشتبین و روستای کندوان با خانه‌های سنگی و صخره‌ای روستاهای این غرفه بودند.
وی خاطرنشان کرد: این دو روستا با داشتن ویژگی‌های منحصر به‌فرد و شگفت‌انگیز در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌روند.
محمدی با اشاره به آمار بالای بازدید گردشگران از این دو روستا به خصوص روستای کندوان گفت: روستای تاریخی کندوان در ایام گردشگری شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگرانی است که این روستای منحصر به‌فرد را برای بازدید انتخاب کرده‌اند.
محمدی یادآور شد: علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و ساختاری خانه‌های  این دو روستا، این مناطق نمونه گردشگری دارای طبیعت زیبا و بکری هستند که عاملی برای جذب گردشگران به شمار می‌رود.
دبیر ستاد تسهیلات سفر استان تصریح کرد: روستای کندوان یکی از شاخص‌ترین مناطق گردشگری استان است که به علت نزدیکی به شهر تبریز به عنوان مرکز استان همه سال شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران به آذربایجان‌شرقی است.
محمدی با اشاره به حضور این دو روستا در غرفه‌های نمایشگاهی هفته فرهنگی آذربایجان‌شرقی در تهران گفت: روستاهای تاریخی استان به منظور معرفی بیشتر و آشناسازی مردم سایر نقاط کشورمان در این برنامه حضور داشتند.
رئیس شورای ثبت آثار تاریخی استان در فهرست آثار ملی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی دارای تعداد زیادی آثار تاریخی و منحصر به فرد است که این دو روستا تنها نمونه و گوشه‌ای از آنها به شمار می‌رفت.
محمدی همچنین هفته فرهنگی را فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی منطقه در سطح ملی دانست و گفت: این برنامه به منظور معرفی توانمندی‌های استان‌ها در پایتخت برگزار می‌شود.
هفته فرهنگی آذربایجان شرقی با حضور هنرمندان و چهره‌های فرهنگی تبریز و استان هفته آخر شهریور در تهران برگزار شده و شاهد حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر و آثار تاریخی خطه آذربایجان شرقی بود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول