اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته فرهنگی آذربایجان شرقی در تهران اتفاق می‌افتد؛

معرفی پوشش سنتی مردم آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در هفته فرهنگی آذربایجان شرقی در تهران، لباس محلی و پوشش سنتی مردم آذربایجان‌شرقی معرفی می‌شود.

معرفی پوشش سنتی مردم آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمد پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: انواع پوشش‌های بومی و لباس های محلی منطقه آذربایجان نمونه‌های زیبا و ارزشمندی از عفت، پاکدامنی و حفظ حجاب مردم این منطقه هستند.
وی یادآور شد: لباس‌های زیبای محلی منطقه علاوه بر زیبایی، پوشش کامل زن و مرد ایرانی را هم شامل شده و می‌تواند نمونه‌های خوبی برای استفاده مردم و به ویژه نسل جوان معرفی کند.
محمدی با اشاره به ثبت ملی چادر و حجاب اقوام ایرانی در دی ماه سال 88 گفت: در برخی از مناطق استان مانند میان عشایر کوچ نشین و روستاییان استان آذربایجان شرقی هنوز استفاده از لباس‌های محلی توسط مردان و زنان عمومیت دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در آذربایجان‌شرقی لباس‌های محلی ایل شاهسون و ارسباران یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی منطقه به شمار می‌آیند.
محمدی با اشاره به ویژگی این لباس‌های محلی گفت: پیراهن محلی زنان از رنگ‌های متنوع و شاد تشکیل شده و بلند است و علاوه بر تناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی از زیبایی و تنوع رنگ هم برای استفاده بانوان برخوردار است.
وی هفته فرهنگی را فرصت مناسبی برای معرفی آداب و رسوم و صنایع دستی منطقه در سطح ملی دانست و گفت: این برنامه به منظور معرفی توانمندی‌های استان‌ها در پایتخت برگزار می‌شود.
محمدی افزود: هنرمندان رشته‌های بومی  صنایع دستی و بومی و هنرهای سنتی آذربایجان‌شرقی در هفته فرهنگی آذربایجان‌شرقی در تهران به هنرنمایی می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: هفته فرهنگی آذربایجان شرقی با حضور هنرمندان و چهره‌های فرهنگی استان هفته آخر شهریور در تهران برگزار شده و پذیرای علاقه‌مندان فرهنگ و هنر خطه آذربایجان خواهد بود. 
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول