اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

صنایع دستی آذربایجان شرقی مهمان پایتخت هنر خوشنویسی ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان قزوین خبر داد.

صنایع دستی آذربایجان شرقی مهمان پایتخت هنر خوشنویسی ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: رشته‌های هنری سنتی بومی از آذربایجان شرقی در استان قزوین به نمایش در می‌آیند.
وی یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی در این نمایشگاه با ارائه رشته‌های هنری مانند ورنی، شیشه‌گری، حکاکی روی فلز و نقاشی روی سفال توانمندی هنری خود را در معرض دید بازدیدکنندگان هنردوست و هموطنان در استان قزوین قرار می‌دهند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: رشته هنری نقاشی روی سفال در این نمایشگاه به صورت کارگاه آموزشی نیز ارائه خواهد شد.
محمدی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های دائمی هنرمندان استان دانست و گفت: حضور در این نمایشگاه‌ها به دلیل اهمیت آشنایی مردم نقاط مختلف کشور با توانمندی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان‌شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی آذربایجان شرقی را جزو استان‌های پر قدمت در زمینه هنرهای دستی و سنتی دانست و گفت: حضور این آثار فرهنگی هنری در اقصی نقاط کشو و حتی خارج از کشور و فروش آنها علاوه بر منافع اقتصادی، موجب معرفی این هنرهای منحصر به فرد در سطح جهان شده و سلایق و توانایی‌های هنرمندان این منطقه را به مخاطبان ارائه می‌کند.
محمدی با تاکید بر لزوم هنرنمایی هنرمندان آذربایجان شرقی به نحو احسن در مدت برگزاری نمایشگاه قزوین، گفت: این نمایشگاه با توجه به حضور نمایندگانی از تمام استان‌های کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی از روز 11 تا 16 آبان ماه سال‌جاری در استان قزوین پذیرای علاقمندان و هنرمندان خواهد بود.
 انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول