اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مجموع 2695 تعاونی؛

1220 تعاونی نیمه‌فعال در کردستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: از مجموع 2 هزار و 695 تعاونی در کردستان، در حال حاضر یک‌هزار و 475 تعاونی فعال و بقیه تعاونی‌ها فعال نیستند.

1220 تعاونی نیمه‌فعال در کردستان وجود دارد
رامین اسدی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه تعاونی‌های فعال استان با 493 هزار و 31 عضو برای 15 هزار و 216 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، اظهار داشت: زمینه‌های فعالیت برای تعداد 459 تعاونی دیگر با 6 هزار و 102 نفرعضو و پیش‌بینی اشتغال 3 هزار و 138 نفر فراهم شده است.
اسدی اضافه کرد: در مجموع بیش از 2 هزار و 695 تعاونی با 550 هزار و 955 عضو و اشتغالزایی 31 هزار و 90 نفر در استان کردستان وجود دارد.
به گفته وی مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بهره‌گیری از منشور کاری وزارت جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس برنامه‌های 12گانه تدوین شده از سوی مقام عالی وزارت، در حوزه تعاون، تلاش می‌شود بستر فعال‌سازی تعاونی‌های غیرفعال دراستان فراهم شود.

* ثبت 67 تعاونی در سال جاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با فعال کردن تعاونی‌های راکد 12 هزار و 836 فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود، گفت: در پنج ماهه اول امسال،67  تعاونی با عضویت 961 نفر و با هدف اشتغالزایی برای 633 نفر دراین اداره کل به ثبت رسیده است.
اسدی با اشاره به افتتاح تعاونی‌ها در هفته تعاون در سال جاری، گفت: در هفته تعاون امسال، تعداد 10 طرح تعاونی با 110 نفر عضو و اشتغالزایی 157 نفر به افتتاح رسید که از مجموع کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه، 27 درصد از محل سهم آورده اعضاء این تعاونی‌ها و 73 درصد نیز از محل تسهیلات بانکی در راستای توسعه و گسترش تعاونی‌ها در استان پرداخت شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول