اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین خبر داد:

فعالیت 180 شرکت تعاونی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: شبکه تعاون روستایی استان قزوین دارای 180 شرکت تعاونی روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان است.

فعالیت 180 شرکت تعاونی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، ناطق معین‌الدین در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: شبکه تعاون روستایی استان قزوین دارای 180 شرکت تعاونی روستایی، کشاورزی، تولیدی و زنان است.
وی ادامه داد: همچنین این شبکه دارای 41 هزار تن ظرفیت انباری، 300 فروشگاه مصرف تعاونی روستایی، 440 مرکز عرضه نفت، دارای بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دیگر امکانات است که در راستای خدمات رسانی به جامعه روستایی و کشاورزان انجام وظیفه می‌کند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: تعاون روستایی استان قزوین دارای پنج شرکت تعاونی روستایی زنان است که در زمینه‌های بسته‌بندی حبوبات، گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، بوقلمون، تولید عسل و قارچ فعالیت می‌کند.
وی در خصوص طرح اشتغال‌زایی زنان روستایی توضیح داد: با توجه به اینکه زنان روستایی نقش بسزایی را در تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور دارند به منظور پاکسازی زمین‌های کشاورزی از کودهای شیمیایی و ترویج کود آلی ورمی کمپوست این سازمان در نظر دارد طرح تولید کود بیولوژیک ورمی کمپوست  را در سطح روستاها با تعاونی‌های زنان روستایی آغاز کند و به صورت خوشه‌ایی با دیگر تعاونی‌های زیرپوشش ادامه دهد که اجرای این پروژه به تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک که هدف اصلی شبکه تعاون روستایی است  کمک شایانی را می‌کند.
در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز خود و کشورمان را مدیون فداکاری‌های رزمندگان انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.
سیروس صابری عنوان کرد: دفاع مقدس واقعه‌ای بسیار مهم و بی‌نظیر است که در آن  تمام مستکبران جهان برای شکست انقلاب اسلامی متحد شده بودند.
وی به نقش بسیار مهم خانواده در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌هایی در راستای تقویت این نهاد اجتماعی تأثیر زیادی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
در ادامه این جلسه مصوب شد برای بررسی بیشتر طرح اشتغال‌زایی  تعاون روستایی، اعضای کارگروه بانوان و خانواده از پروژه تولید ورمی کمپوست که توسط زنان روستایی در شهرستان آبیک در روستایی قره قباد و روستای انجیلاق انجام می‌شود، بازدید کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول