اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار قزوین در امور بانوان:

زنان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار قزوین در امور بانوان گفت: امروز دیگر خط مقدم جبهه زنان هستند اکنون سلاح نظامی که در هشت سال دفاع مقدس روی دوش مردان بود این سلاح فرهنگی امروز بر روی دوش زنان است.

زنان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند
طاهره بیگم سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در بررسی نقش زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس باید به کلام رهبرمان رجوع کنیم که فرمودند همیشه زنان پیشتاز بودند نه در پیروزی انقلاب بلکه در دفاع مقدس و این سخن نشان دهنده حضور موثر زنان در همه عرصه‌ها است.
وی ادامه داد: قرآن نیز فرموده اگر زنان پشتیبان مردان نباشند، مردان موفق نمی‌شوند بنابراین اگر موفقیتی در جبهه بوده است و پیروزی رقم خورده و جوانمردی در دفاع مقدس بوده است، قطع یقین پشت این موارد حمایت‌های زنان، همسران و مادرانی بوده که مردان‌شان را راهی جنگ کردند و دل‌هایشان گرم کردند و از خانواده‌هایشان محافظت کردند تا آنها با آرامش بتوانند از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان اضافه کرد: بنابراین آنچه مهم است، این جنگ با وجود اینکه به نظر می‌رسد خط مقدم آن را سربازان، پاسداران و بسیجیان تشکیل می‌دادند ولی دل‌های این سربازان خط مقدم به وجود همسران و مادران‌شان گرم بود که از خانواده‌هایشان مراقبت کردند.
وی عنوان کرد: علاوه بر این حضور زنان ما در پشتیبانی از جبهه و جنگ بسیار پررنگ بوده است و در این راه نیز زنانی به شهادت رسیدند و شهدایی در بحث بهداری سپاه داشتیم که بسیج هر سال یکی از این شهدا به عنوان نماد جهاد و عفاف به تمامی بانوان کشور معرفی می‌کند که در سال جاری نیز شهید نسرین افضل معرفی شده است که از کسانی بود که در پشت جبهه همکاری حمایتی خوبی را داشت.
سیدی با اشاره به تعداد شهدای زن استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین دارای 12 شهید زن است که بخشی در دوران پیروزی انقلاب و بخشی در حج سال 66 به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به نقش امروز زنان اظهار کرد: امروز دیگر خط مقدم جبهه زنان هستند زیرا جهاد، فرهنگی شده است و در بحث جهاد اقتصادی نیز این زنان هستند که با مدیریت خوب در منزل و با قناعت می‌توانند هم به جهاد اقتصادی به جامعه کمک کنند.
مشاور استاندار قزوین در امور بانوان خاطرنشان کرد: در جبهه فرهنگی نیز این زنان هستند که با تربیت فرزندان خوب و ایجاد فضای معنوی در خانه می‌توانند جهاد فرهنگی را به منصه ظهور برسانند و به نظر می‌رسد اکنون سلاح نظامی که در هشت سال دفاع مقدس روی دوش مردان بود این سلاح فرهنگی امروز بر روی دوش زنان است.
وی تأکید کرد: امیدواریم همه بانوان ما با اتکا به ایمان و آموزه‌های دینی در این مبارزه مانند گذشته موفق باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول