اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه:

زنان فیروزکوهی در زمینه‏های مختلف به آموزش نیازمندند

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در زمینه بهداشت، فعالیت‏های دینی، اجتماعی و شغلی زنان شهرستان فیروزکوه به آموزش نیازمند هستند.

زنان فیروزکوهی در زمینه‏های مختلف به آموزش نیازمندند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، اسماعیل اسفندیار عصر امروز در جلسه‏ای که با حضور مشاور استاندار تهران در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، اظهار داشت: قطعاً اگر جایگاه زن را نادیده بگیریم به تحقق اهداف سند 20 ساله نخواهیم رسید.
اسفندیار تصریح کرد: نیاز امروز زنان فیروزکوه کمبود آموزش در زمینه‏های مختلف است.
وی ادامه داد: امروز در زمینه بهداشت، فعالیت‏های دینی، اجتماعی و شغلی زنان شهرستان فیروزکوه به آموزش نیازمند هستند.
معاون اداری مالی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: اگر قرار است که بانوان از لحاظ علمی، اشتغال و ... به خودکفایی برسند به آموزش نیاز دارند.
اسفندیار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد که این دوره‏ها را برگزار کند، گفت: استمرار برگزاری این دوره‏ها مهم است و برگزاری مقطعی آن شاید تاثیر درازمدت نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تحکیم بنیان خانواده‏ها وابسته به زن است، افزود: در دولت‏های نهم و دهم با درک این موضوع کارهای خوبی صورت گرفته که بازنشستگی پیش از موعد بانوان یکی از این اقدامات است.
معاون اداری مالی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در حال حاضر جذب نیرو در دستگاه‏های دولتی تقریباً به صفر رسیده است.
اسفندیار با بیان اینکه شاید برای بعضی از خانواده‏ها پذیرش این امر سخت باشد که زنان یا دخترانشان در شهرک‏های صنعتی مشغول به کار شوند، گفت: 50 درصد جمعیت شهرستان فیروزکوه روستایی است و به همین منظور باید به توسعه مشاغل خانگی بیشتر توجه شود.
‏وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان فیروزکوه این است که قشر تحصیل کرده این شهرستان با مشکل کمبود اشتغال مواجه هستند.
معاون اداری مالی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: البته در مورد بانوان با توجه به اینکه می‏توانند به مشاغل خانگی روی بیاورند این مشکل را کمتر می‏توانیم، داشته باشیم.
اسفندیار با بیان اینکه استانداردهای بهداشتی در شهرستان فیروزکوه پایین است، گفت: پزشک متخصص زنان شاید هفته‏ای یک یا دو روز به این شهرستان بیاید.
وی تاکید کرد: امیدواریم که به منظور توسعه شهرستان فیروزکوه برای جذب پزشک و دادن خدمات رفاهی به پزشکان اقداماتی صورت گیرد تا پزشکان رغبت جذب در این شهرستان را داشته باشند.
معاون اداری مالی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: ارائه مشاوره‏های قبل و بعد از ازدواج، تحصیلی، همسرداری و... باید در شهرستان فیروزکوه مدنظر قرار گیرد.
اسفندیار اضافه کرد: از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به شهرستان فیروزکوه ساخت سالن ورزشی ویژه بانوان در این شهرستان بود که راه‏اندازی شد اما متاسفانه زیاد مورد استقبال قرار نگرفته و می‏طلبد که زنان به خاطر تاثیر ورزش در سلامتی بیشتر جذب این مکان ورزشی شوند.
وی افزود: اداره آموزش و پرورش نیز باید دانش‏آموزان دختر را ساماندهی کند تا بتوانند از این سالن ورزشی استفاده کنند.
معاون اداری مالی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: مسئولان امور بانوان دستگاه‏های اجرایی این شهرستان نیز باید طوری برنامه‏ریزی و پیگیری کنند که بتوانند ساعاتی را برای ورزش در این سالن ورزشی اختصاص دهند.
اسفندیار تاکید کرد: قصد داریم سالانه در دو مقطع مدیران شهرستانی را ارزیابی کنیم که یکی از پارامترهای ارزیابی مدیران، ارزیابی واحدهای امور بانوان دستگاه‏هاست که امیدواریم این واحدها فعال‏تر شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول