اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هلال‌احمر آذربایجان غربی اعلام کرد:

وقوع حادثه غیرمترقبه در 12 شهر آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: پنج ماه نخست سال جاری شاهد وقوع حادثه غیرمترقبه در 12 شهر آذربایجان غربی بودیم.

وقوع حادثه غیرمترقبه در 12 شهر آذربایجان غربی
یحیی زینالپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حوادثی که در پنج ماه نخست سال جاری به وقوع پیوسته است علاوه بر خسارت‌های وارد شده به این تعداد شهر، خسارتی به 157 روستای استان نیز وارد کرده است.
وی با بیان اینکه در این راستا 161 واحد مسکونی و 51 مورد پل و راه دچار آسیب شده‌اند، تصریح کرد: بر اثر وقوع این حوادث 30 نفر فوت، 70 نفر مجروح و 719 خانوار به استعداد 2 هزار و 299 نفر آسیب‌ دیده‌اند.
این مسئول افزود: جمعیت هلال‌احمر استان نیز در این زمینه 126 میلیون تومان اقلام امدادی، زیستی و غذایی در میان خانوار آسیب‌دیده توزیع کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری حوادث مربوط به آب شامل جاری شدن 39 مورد سیل بود که بر این اساس 562 خانوار به استعداد 2 هزار و 53 نفر مورد دچار آسیب شده‌اند که 99 میلیون تومان اقلام امدادی به این خانوارها توزیع شده است.
زینالپور از برگزاری دوره‌های امداد و نجات ساحلی در 40 روز در سطح استان آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با عنوان طرح امداد و نجات ساحلی برگزار شده و تا پایان اجرای این طرح 43 نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال جاری شاهد وقوع دیگر حوادث در استان بودیم،‌ گفت: بر این اساس 159 مورد حادثه بزرگ توسط این جمعیت به ثبت رسیده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی اعلام کرد: از این تعداد حادثه به ثبت رسیده در استان، چهار مورد زلزله، 39 مورد سیل و سیلاب، 49 مورد آبگرفتگی، غرق‌شدگی، ساعقه و سقوط از ارتفاع و 67 مورد آتش‌سوزی است.
اتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول