اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در جهان صورت گرفت؛

کشف منطقه‌ای با فسیل‌های 220 میلیون ساله در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از کشف یک منطقه منحصر به فرد ژئوفیزیکی در شهرستان کمشچه در استان اصفهان با فسیل‌هایی به قدمت 220 میلیون سال خبر داد.

کشف منطقه‌ای با فسیل‌های 220 میلیون ساله در اصفهان
احمد لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: یک ایرانی‌الاصل مقیم آلمان دو سال پیش این منطقه ویژه را کشف کرد و سپس کارشناسان زمین‌شناسی از آلمان و اتریش برای بررسی آن به اصفهان آمدند.
وی با اشاره به اینکه با بررسی‌های چینه‌های این منطقه سه دوره کامل زمین‌شناسی در آن دیده شد و دریافتیم که این حوزه در گذشته دریا بوده است، ادامه داد: با تحقیقات انجام شده بر روی این منطقه قدمت 220 میلیون ساله برای آن حدس زده شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، تصریح کرد: انواع فسیل‌های دریایی همچون نرم تنان، جلبک‌ها و گونه‌های آبی در این منطقه دیده شده و به گفته کارشناسان این نخستین بار است که چنین منطقه‌ای در جهان مشاهده می‌شود.
وی اضافه کرد: این منطقه ژئوفیزیکی شش هکتاری در شهر کمشچه از توابع شهرستان برخوار قرار دارد.
لاهیجان‌زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چه اقداماتی برای حفاظت از این منطقه صورت گرفته است، گفت: پیش از این قرار بود در این منطقه معدن ایجاد شود که با مساعدت اداره صنایع و معادن استان اصفهان این منطقه از حوزه معدن خارج شد و اطراف آن را حصاربندی کردیم.
وی با بیان اینکه از این منطقه منحصر به فرد می‌توان موجبات توسعه محیط زیست گردشگری را فراهم کرد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای مطالعه این منطقه ویژه زمین‌شناسی و نیز حفاظت از آن و نیز تصویب اختصاص بودجه در کمیسیون زیربنایی دولت می‌تواند فرصت مطلوبی را برای استان اصفهان به وجود آورد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول