اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر برای 2 سال است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر دو سال بوده که در این زمینه اقدام‌های مناسی انجام شده است.

تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر برای 2 سال است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید کیانپور سه‌شنبه شب در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل دریافت وام در بافت‌های فرسوده شهری و کمک ودیعه مسکن موقت، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران موظف به اجرای  تمام طرح‌های خود است.
کیانپور خاطرنشان کرد: حداکثر مبلغ تسهیلات قابل پرداخت برای ساخت واحدهای سنتی 200 میلیون ریال و صنعتی 220 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: برای ساخت و سازهایی که با فناوری نوین صورت می‌گیرد و ساخت واحدهای صنعتی به میزان 250 میلیون ریال وام بدون سپرده با سود مصوب 11 درصد در دوره ساخت و 12 درصد در دوره مشارکت پرداخت می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: زمان ساخت و بازپرداخت تسهیلات در مجموع 15 سال ( 18 ماه ساخت و 13.5 سال بازپرداخت) به صورت پلکانی یا ساده با انتخاب متقاضی انجام می‌شود.
کیانپور گفت: برای انشعاب آب، برق و گاز 25 درصد تخفیف در هزینه‌های نظارت و مهندسی ناظر و 50 درصد تخفیف در هزینه‌ها به هر کدام از مالکان پلاک‌های مسکونی که اقدام به تجمیع پلاک‌های همجوار کنند وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.
وی ابراز داشت: تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر برای مدت دو سال بوده که هشت درصد از سود آن از سوی دولت و چهار درصد  را متقاضی پرداخت می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: چنانچه به هر دلیل با توافق بانک، مدت ساخت بیش از 18 ماه طول بکشد مابه‌التفاوت سود تسهیلات تا سقف نرخ سود مندرج در قرارداد مشارکت مدنی بر عهده متقاضیان است.
کیانپور اضافه کرد: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر شیراز 80 میلیون ریال است.
وی افزود: مبلغ ودیعه مندرج در قرارداد اجاره از سقف مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن حداکثر به میزان اجاره پرداخت می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشگیری در خسارت‌های جانی و مالی، زیباسازی چهره شهر و محله و رفع معضل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و بهداشتی از جمله رویکرد مهم وزرات راه و شهرسازی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران است.
کیانپور اضافه کرد: شرکت عمران و بهسازی به صورت یک‌پارچه در اکثر شهرهای ایران در زمینه ساخت و ساز و بهسازی عمل می‌کند و تاکنون فعالیت‌های بسیاری را ارائه کرده است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی استان فارس نیز در این نشست افزود: تا پایان سال 89 بیش از یک‌هزار و 700 واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.‌
محمدرضا طالبان اظهار داشت: در بخش سکونت‌های غیررسمی در شیراز 25 محله شناسایی که از این تعداد 10 محله به مساحت 904 هکتار به عنوان  هدف معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: صدور معرفینامه متقاضی به بانک عامل توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان استان فارس یک‌روزه و بررسی طرح بانک عامل پس از ارائه مدرک مورد نیاز از سوی متقاضی و انعقاد قرارداد یک هفته‌ای است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول