اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس؛

یاد شهدای عشایر دیناران اردل گرامی داشته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس چهارمین یادواره شهدای منطقه عشایری دیناران شهرستان اردل برگزار شد.

یاد شهدای عشایر دیناران اردل گرامی داشته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بعدازظهر امروز در این مراسم با بیان علل و انگیزه‌های تحمیل هشت سال جنگ به ایران، اظهار کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالیکه منافع آنها در خاورمیانه و حتی در سراسر جهان به مخاطره افتاده بود از بیم تبدیل حرکت عظیم مردم ایران به عنوان یک الگو برای ملت‌های دیگر درصدد براندازی نظام برآمد.
ایوب زمانی، افزود: دشمنان با تجهیز، تطمیع و حمایت همه جانبه از صدام، تجاوز همه جانبه‌ای را علیه ایران آغاز کردند که در نهایت رزمندگان انقلاب اسلامی با غلبه بر دشمنان اسلام در این میدان نابرابر پیروز شدند.
وی، خاطرنشان کرد: پایداری و استقامت مردم ایران که در طول تاریخ به شجاعت و دلیری شهره هستند سبب شد تا پدیده ناخوشایند جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شود.
زمانی با اشاره به نقش ولایت‌مداری و ایمان در پیروزی‌های رزمندگان اسلام، افزود: افتخارات دوران حماسه و ایثار در پرتو آمیزه دینی و حول محور ولایت و رهبری حاصل شده است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس، ادامه داد: دلاورمردی‌ها و از جان گذشتگی بسیجیان عشایر در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل و برجسته بود و تقدیم هزاران شهید و جانباز و ایثارگر از خانواده و جمع عشایری به انقلاب اسلامی این ادعا را اثبات می‌کند.
وی در ادامه با بیان وظایف ما در قبال شهدا، اظهار کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی کمتر از شهادت نیست، چراکه راه و رسم شهادت، راه عزت و نجات از اسارت نفس و استکبار است.
زمانی با قدردانی از زحمات و از خود گذشتگی‌های خانواده‌های معظم شهدا، گفت: اگر ایثار و از خودگذشتگی‌های شهیدان و خانواده‌های آنها نبود ما هرگز طعم حکومت اسلامی را نمی‌چشیدیم.
وی بزرگ‌ترین ثمره دفاع مقدس را رسیدن به مرزهای خودکفایی در بسیاری از عرصه‌های اقتصادی، ‌نظامی، سیاسی، حاکمیتی، اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: همه این ثمرات در سایه مجاهدت ملت رشید ایران در 32 سال گذشته به دست آمده است.
زمانی تصریح کرد: دفاع مقدس نمود عینی، ظهور و بروز اعتقاد و اتحاد است که در سایه پیروی از رهبری و ولایت به دست آمد.
وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا ایثارگر‌ی های مردم و رشادت‌های نیروهای رزمنده به نسل جدید انتقال یابد.
سرود، شعر و قرائت مقاله و مداحی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این یادواره بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول