اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها:

کتاب بهترین ابزار مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها گفت: کتاب مهم‌ترین و بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

کتاب بهترین ابزار مقابله با جنگ نرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن علایی ظهر امروز در گردهمایی مدیران‌کل و کارشناسان فرهنگی سراسر کشور که در محل هتل گلستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما امروز با یک جنگ فرهنگی مواجهیم و نباید در این جبهه خودنمایی کنیم بلکه باید با ابزار موجود بجنگیم.
وی با بیان اینکه کتاب یک ابزار برای جنگیدن است، عنوان کرد: توجه به جبهه کتابخانه به تنهایی کافی نیست بلکه باید به ابزار کل استان توجه کرد و فضا را برای عملیاتی شدن و خارج کردن از محدودیت آماده ساخت.
علایی تأکید کرد: ما باید با کارمان به استکبار نشان دهیم که مهم‌ترین کشور در دنیا هستیم و از فرهنگ غنی و بالایی برخورداریم که می‌توانیم آن را به سایر کشورها صادر و از شبیخون فرهنگی آنان جلوگیری کنیم.
مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه خداوند به مجاهدان پاداش می‌دهد، بیان داشت: ما باید با تفکر خود مجاهده کنیم و امور فرهنگی کشورمان را با فکر و خلاقیت و ابتکار ارتقا دهیم.
وی ماموریت اصلی این گردهمایی را ارتقای شاخص‌هایی که ملاک اصلی قرار گرفته عنوان کرد و افزود: در همین راستا عهدنامه‌ای برای چگونگی انجام کارها امضا شده و دو کارگروه از جمله بخش امور مخاطبان و مباحث زیباسازی کتابخانه‌ها برای دو ماه آینده و بحث تبلیغات فرهنگ کتاب و کتابخوانی شکل گرفته است.
علایی خاطرنشان کرد: در این گردهمایی تفاهمنامه‌های نوشته شده و اجرایی شده را جمع‌بندی می‌کنیم و پس از کارگروه‌ها باید بررسی برنامه‌های سال 90 را اضافه کنیم.
مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از شروع سفرهای استانی خبر داد و گفت: از آبان ماه سفرهای استانی شروع می‌شود که شش برنامه استانی هماهنگ شده است.
علایی، شرکت در کار گروه فرهنگی استان، جلسه با سه گروه آموزش و پرورش برای چگونگی همکاری و رایزنی، بازدید از کتابخانه‌ها، رابطان فرهنگی، مباحثی با رسانه‌ها، تجلیل از کتابدارها و کتابخانه‌های فرهنگی برتر را از دستاوردهای سفرهای استانی خواند.
مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه شش برنامه را بطور جدی تا پایان سال پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: در هر استان یک کتابخانه کودک تأسیس می‌کنیم و برای یادمان شهدا محله کتابخانه ایجاد می‌کنیم.
وی افزود: تابلوی ویژه اطلاع رسانی، منشور اخلاقی و نمازخانه در کتابخانه‌ها تعبیه می‌شود و همچنین کتاب‌ها هم نقد می‌شوند.
علایی خاطرنشان کرد: مسئول کانون‌های ادبی تا پایان مهرماه معرفی می‌شود و گزینش اولیه کانون قرآن و نهج‌البلاغه صورت می‌گیرد.
مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: بحث رابطه فرهنگی برای پرداخت هزینه به کتابداران و نشریه یا بررسی سیاست ارزشی و انقلابی در استان از دیگر برنامه‌ این است که تا پایان سال صورت می‌گیرد.
علایی با اشاره به چند برنامه کشوری که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه دیده است بیان داشت: جشنواره سرزمین محبوب من با کارشناسان فرهنگی و سه نمایشگاه کاریکاتورهای کتاب در دهه فجر همزمان در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.
وی تأکید کرد: تمام کارهای فرهنگی و کتابخانه‌ها باید به حوزه فرهنگی و دانشگاهی تبدیل شود و در دید محله باشد که این جایگاه را باید مدیران ایجاد کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول