اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین:

پلیس قزوین در کشف جرائم رتبه نخست کشور را دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: پلیس استان قزوین رتبه نخست کشور و آگاهی قزوین رتبه دوم را دارد.

پلیس قزوین در کشف جرائم رتبه نخست کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود جعفری نسب ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا بیان کرد: این روزها برنامه گسترده‌ای در رابطه با هفته دفاع مقدس شاهد هستیم که توسط رسانه‌ها به سمع و نظر مردم می‌رسد.
وی ادامه داد: اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این است که برای نسل فعلی رشادت‌ها و ایثارگری‌های نسل اول را که در جهت تثبیت نظام موثر بوده و در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داده بازخوانی کند.
فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: لازم است نسل جدید از پیشینه انقلاب خویش اطلاعاتی را داشته باشد و ایثارگری‌های پدران آنها به نسل جدید منتقل شود.
 
* تهدید نرم جدی‌تر از تهدید سخت
وی عنوان کرد: تهدید نرم در شرایط امروز از تهدید سخت وسیع‌تر و گسترده‌تر است در واقع دشمن جوانان ما را هدف قرار داده تا با تغییر هویتی آنها به خیال خامشان انقلاب و نظام را متوقف و یا به انحراف بکشانند که متأسفانه برخی نیز در داخل در این جهت تلاش‌های بی‌ثمری را دارند ولی همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند این انقلاب به امید خداوند راه خود را پیدا کرده است؛ و ما نیز می‌بینیم که بیداری اسلامی در همه کشورهای همجوار اتفاق افتاده است.
جعفری نسب خاطرنشان کرد: کعبه به عنوان میعادگاه مسلمانان در محاصره بیداری اسلامی قرار گرفته و در عربستان به عنوان کشوری با شرایط خفقانی، صدای مردمش در بیرون شنیده می‌شود و این رویکرد‌ها و اتفاقات همگی از شکل‌گیری روندی در برابر استکبار خبر می‌دهد.
وی افزود: در روزهای اخیر شاهد بازگشایی مدارس بودیم و دیدیم که مردم به شکر خدا بدون داشتن دغدغه‌ای به نام امنیت سال تحصیلی را آغاز کردند.
فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: شور، شعف و نشاط در خیلی از کشورها آرزویی است؛ در سه روز تعطیلی آخرین‌ روزهای تابستان در حالی که پلیس در آماده باش کامل و به دنبال کنترل راه‌های مواصلاتی برای کاهش ترافیک بود، مردم کشورمان مسافرت‌های مختلفی را به نقاط مختلف کشور داشتند و در این میان در فضایی امن توأم با شور و نشاط این مسافرت‌ها صورت گرفت و پلیس نیز به وظیفه خود به خوبی عمل کرد.
وی توضیح داد: اگر روحیه نشاط در کشور حاکم نباشد دیگر افراد حتی تمایلی به مسافرت نیز پیدا نمی‌کنند اما در عید فطر دیدیم که مسافرت‌ها نسبت به سال‌های مشابه 10 تا 20 درصد افزایش یافت و این نشان می‌دهد که امنیت روزافزون در جامعه ما توأم با نشاط به خوبی ملموس و محسوس است.
جعفری نسب یادآور شد: ما نیز خدا را شکر می‌کنیم که در چنین فضایی در کشور خدمت می‌کنیم و توفیق خدمتگزاری به مردم را داریم.
وی گفت: امنیت از مهمترین زیرساخت‌های جامعه است؛ اگر امنیت اجتماعی در جامعه‌ای حکمفرما باشد مابقی دستگاه‌ها نیز می‌توانند در حوزه کاری خود به خوبی به وظیفه خویش عمل کنند.
فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در هفته ناجا سعی ما بر این است که به عملکرد خود نگاهی بیندازیم و برنامه‌های پیش روی خود را بازخوانی کنیم البته پلیس استان قزوین دستاوردهای خوبی داشته به طوری که در سال 89 به عنوان پلیس برتر و نمونه کشوری معرفی شد و این نشان‌دهنده آن است که تحولات خوبی در استان قزوین در حال شکل‌گیری است.
 
* کاهش 22 و 40 درصدی حوادث رانندگی
وی افزود: انتخاب استان قزوین به عنوان استانی نمونه تنها به خاطر موفقیت در یک شاخص نیست بلکه پلیس استان قزوین در عرصه‌های مختلفی توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند؛  از جمله با اقدامات انجام شده جلوی افزایش حوادث جاده‌ای را گرفتیم به طوری که شاهد کاهش 22 درصدی تلفات جاده‌ای و 40 درصدی حوادث درون شهری طی شش ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.
جعفری نسب عنوان کرد: 26 شهر در استان قزوین داریم که ظرف پنج سال اخیر تعداد آنها افزایش یافته ولی علیرغم کاستی‌ها در حوزه ترافیکی شاهد کاهش حوادث بوده‌ایم همچنین تجهیز محورهای عبور و مرور خودروها به دوربین‌های مدار بسته تأثیر بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای و حوادث رانندگی داشته است.
وی اضافه کرد: در موضوع ارتباط با امنیت اجتماعی و ارتقاء امنیت اجتماعی دو موضوع را پیگیری می‌کنیم و تلاش ما بر این است که هزینه‌های انجام جرم را بالا ببریم و هر کسی که جرمی انجام می‌دهد باید هزینه‌هایش را نیز بپردازد از این رو به زندان‌ها سری بزنید خواهید دید که 30 تا 40 درصد آمار مجرمان دستگیر شده افزایش داشته که نشان از تلاش هوشمندانه پلیس در کشف جرائم دارد.
 
* آگاهی قزوین رتبه دوم کشور را کسب کرد
فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: با همین اقدامات و دستاوردها بوده که آگاهی استان قزوین در سال 89 مقام دوم کشوری را کسب کرده و علی‌رغم اینکه برخی از جرائم جنایی در استان‌های دیگر اتفاق می‌افتد ولی کارآگاهان پلیس استان قزوین با نگاه علمی و پشتکار مثال‌زدنی توانسته‌اند اکثر جرائم را کشف کنند.
وی اعلام کرد: در حوزه پیشگیری نیز اقدامات خوبی انجام شده به طوری که با تمهیدات لازم و هوشیاری مأموران میزان کشف خودروهای سرقتی افزایش یافته است در نتیجه با اقدامات مختلف در حوزه پیشگیری باید گفت که کاهش 10 تا 15 درصدی را در وقوع جرائم داشته‌ایم.
جعفری نسب اظهار کرد: شاخص‌های امنیتی در استان مورد بررسی قرار گرفته و در بسیاری از آیتم‌ها پلیس آگاهی با کارگروه ویژه‌ای مسائل را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده که در نتیجه شرایط امروز به طوری است که میزان کشف به وقوع پلیس آگاهی استان 103 درصد است.
وی یادآور شد: گسترش ارتقاء امنیت اجتماعی به مراکز درون شهری و تفریحی گام دیگری در راستای خدمتگزاری به مردم بوده که در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است به عنوان مثال پلیس در محله‌های هادی آباد و نواب جنوبی وارد شد و حتی دو و نیم سال است که در آنجا مستقر هستیم و امنیت فیزیکی را در این مناطق حاکم کردیم البته علت استمرار حضور پلیس وجود بسترهای جرم‌خیزی در این مناطق است.
فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: کنترل اراذل و اوباش و معتادین ولگرد و ... سبب شده که سالم‌سازی مناطق را داشته باشیم که در این راستا در شش ماه نخست سال جاری در شهر اقبالیه وارد شدیم و به پاکسازی این منطقه که برخی از مجرمان به سکونت در آن اقدام کرده بودند، پرداختیم.
 
* پاکسازی 500 نقطه در یک سال
وی ادامه داد: این مجرمان گرچه در شهر اقبالیه ساکن بودند ولی برای اقدامات مجرمانه خویش وارد شهر قزوین می‌شدند؛ پاکسازی 500 نقطه و سالم‌سازی این مناطق اقدام دیگری است که به صورت سالانه انجام داده‌ایم و در استمرار حرکت خویش به دنبال ماندگاری شرایط ایجاد شده هستیم.
جعفری نسب اضافه کرد: همه این اقدامات با پشتیبانی خوب مسئولان، حمایت‌های بی‌دریغ مردم و کمک و ترغیب رسانه‌ها صورت گرفته است.
 
* مانند برخی با رسانه‌ها دعوا نداشته‌ایم
وی افزود: یکی از نقاط موفقیت در عملکرد فرماندهی انتظامی استان تعامل مناسب با رسانه‌هاست به طوری که هیچگاه وارد چالش جدی نشدیم البته تعامل و رفتار ما با رسانه‌ها به معنای عدم پذیرش واقعیت‌ها نبوده است بلکه اگر خبرنگاری با نگاه حرفه‌ای برای بیان دیدگاه‌های افکار عمومی وارد شده، سخن او را شنیده‌ایم و حتی ورود پلیس به برخی از مناطق آلوده ناشی از ارتباط با رسانه‌ها بوده است.
جعفری نسب توضیح داد: اگر کسی بخواهد حرفی بزند و ما اجازه ندهیم، اینها انباشته می‌شود و یک جایی صدایش درمی‌آید، اگر خبرنگاری موضوعی را رصد کرد ما نیز باید به او کمک کنیم تا با همکاری و تعامل بتوانیم مشکلات را حل کنیم حال اگر بخواهیم کسی را تنبیه کنیم و یا برخورد قانونی با او داشته باشیم بدون پشتوانه مردمی موفق نخواهیم شد ولی با پشتوانه مردمی می‌توانیم از ظرفیت‌های مختلف قانونی استفاده کنیم و شرایط را برای جامعه‌ای هرچه امن‌تر و بهتر فراهم آوریم.
وی گفت: در هفته ناجا نیز به دنبال این هستیم تا با ارتقاء تعامل اجتماعی ظرفیت‌های مختلف را برای ارتقاء امنیت اجتماعی فراهم کنیم.
فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: دیدار با مسئولان قضایی گامی دیگر در هفته ناجاست البته به بیان بسیاری هیچگاه ارتباط پلیس با دستگاه قضایی چون امروز روان نبوده است به طوری که دستگاه قضایی به پاسخ‌های ما جواب مثبت داده و ما نیز در برابر درخواست آنها به وظیفه قانونی خویش عمل کرده‌ایم و پاسخ مثبت داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: هر کسی باید کار خودش را انجام دهد اگر به حاشیه بپردازیم اصل موضوع که امنیت مردم است زمین می‌ماند، در حوزه قضایی تمام تلاش ما بر این بوده که ارتباط خوبی داشته باشیم و خوشبختانه این امر حاصل شده و امروز بهانه‌ای برای کار نکردن، نداریم.
جعفری نسب ادامه داد: در واقع هر امکانی که لازم بوده را مدیریت شهری، استاندار و دستگاه قضا برای ما فراهم کرده و حال اگر اشکالی بوده باید در کار خود جستجو کنیم و اگر موفقیتی بوده دستاوردی است که این عزیزان نیز در شکل‌گیری و بدست آمدن آن سهیم بودند.
وی اعلام کرد: ارتباط با مجموعه آموزش و پرورش به عنوان یکی از فضاهایی که ارتباط زیرساختی با مردم دارد امری مهم و جدی است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که موفقیت پلیس در عرصه‌هایی که ارتباط با دانش‌آموزان وجود داشته بیشتر بوده است.
 
* لزوم ارتباط فرماندهان کلانتری‌ها با مدارس
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امروز وقتی به مدرسه وارد می‌شویم می‌بینیم که نظام و انضباط الگو برداری شده از پلیس در مدرسه حاکم است و این نشان‌گر از میزان تأثیر حضور پلیس در ارتباط با دانش‌آموزان را است به عنوان نمونه در کاهش تلفات جاده‌ای نقش دانش‌آموزان و همیاران پلیس بسیار موثر بوده است.
وی اظهار کرد: در حقیقت باید گفت که اگر ما به دانش‌آموزان‌مان آموزش‌های لازم را از دوران ابتدایی و حتی مهد کودک ارائه کنیم آنگاه شاهد اجرای مقررات و قوانین در جامعه خواهیم بود یعنی ما باید رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های هر منطقه را با مسئولان مدارس آن منطقه مرتبط کنیم چرا که این ارتباط در یک تعامل دو طرفه منجر به دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی خوبی خواهد شد.
جعفری نسب بیان کرد: حتی سیاست ما در اعتراف‌گیری از مجرمین دوری از خشونت است یعنی نمی‌گذاریم تا تلقی وجود رفتار خشن در میان مجرمان نیز شکل بگیرد بنابراین با جدیت با مجرمان برخورد کرده و در دستگیری و اعتراف‌گیری از مجرمان با استفاده از روش‌های علمی برخوردی توأم با رعایت قانون و حقوق شهروندی را داریم به طوری که به دنبال ارتقاء حقوق شهروندی هستیم از این رو بازداشتگاه‌های پلیس به امکانات مختلف مجهز شده و شرایط لازم را برای بازداشت موقت توأم با رعایت حقوق شهروندی را فراهم کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در این راستا بهسازی و نوسازی پاسگاه‌ها و کلانتری‌های استان را در دستور کار قرار دادیم که 70 درصد کار انجام شده و یکی از مراکزی که مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفت آگاهی استان است و امروز با افتخار بازداشتگاه این مرکز آماده بازدید است تا نگاه‌های رسانه‌ها با دقت و تیزبینی شاهد بازداشتگاهی مناسب باشند.
 
* لزوم تجدید نظر در ادبیات رفتاری
فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: باید در ادبیات رفتاری جامعه تجدید نظر شود یعنی گاهی مردم با پلیس رفتار خوبی ندارند و یا از آن طرف پلیس نیز با مردم رفتار خوبی ندارد؛ در واقع باید ما تمرین کنیم تا بیشتر حرف بد و فحش بشنویم و چیزی نگوییم تا همانطور که مقام معظم رهبری گفت در مقام مجاهدت فی سبیل‌الله ناممان ثبت شود.
وی اضافه کرد: مناسب‌سازی پاسگاه‌ها در راستای ارتقاء شأن پلیس و مردم است، ما در تلاشیم تا سطح پلیس را در منطقه خاورمیانه به یک پلیس علمی، تخصصی، دلسوز، فهیم و منضبط برسانیم چرا که ما نمی‌خواهیم تصویری همچون پلیس آمریکا از ما وجود داشته باشد و چون پلیس آمریکا با مشت و لگد به جان مردم بیافتیم.
جعفری نسب عنوان کرد: ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های قانونی خویش استفاده کنیم و از ظرفیت زیبای امر به معروف و نهی از منکر بهره بگیریم چرا که با چنین ابزارهایی دیگر نیازی به استفاده از باتوم نیست و تنها عده‌ای بسیار معدود که بخواهند امنیت مردم را مختل کنند با برخورد قانونی و قاطع ما مواجه خواهند شد.
وی تأکید کرد: ما مسئول تأمین امنیت مردم هستیم و حال اگر کسی مقابل مردم گردن کلفتی کند گردن او را خرد می‌کنیم.
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در حال حاضر برای کنترل اراذل و اوباش اقداماتی انجام شده که در نتیجه 15 تن از اراذل و اوباش اصلی در استان قزوین شناسایی و رفتارهای آنها را در استان و سایر نقاط کشور رصد می‌کنیم و در صورتی که بخواهند اقدامی مجرمانه انجام دهند برخورد لازم با آنها انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول