اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین قرارگاه قدس:

توان دفاعی ایران پایه‌های استکبار را لرزانده است

خبرگزاری فارس: جانشین قرارگاه قدس در مراسم رژه نیروهای مسلح در آبادان گفت: توان دفاعی امروز ایران پایه‌های استکبار و کشورهای به ظاهر بزرگ را لرزانده است.

توان دفاعی ایران پایه‌های استکبار را لرزانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، ایرج مسجدی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت پنجم مهرماه، سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه با حضور نیروهای مسلح سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای دریایی، انتظامی، دریابانی و گردان‌های عاشورا‌، نیروهای مقداد‌، تجهیزات نظامی‌، مکانیزه و خودرویی و همچنین عشایر غیور همیشه در صحنه آبادان و خرمشهر در آبادان برگزار شد، اظهار داشت: آبادان شهر مقاومت و ایثار است.
وی افزود: جای جای این شهر مقاوم بوی شهادت و پایمردی را می‌دهد و هر نقطه آن بیان‌گر از جان گذشتگی‌های آنان است.
جانشین قرارگاه قدس با اشاره به اینکه کلیسا و مسجد بهبهانی‌ها در آبادان محل استقرار رزمندگان در بحبوحه جنگ تحمیلی بوده، خاطرنشان کرد: این اماکن با لبریز بودن از جوانان برای حضور در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی همچنان چون سنگرهایی مقاوم و مستحکم در برابر دشمن ایستادند.
این مسئول تصریح کرد: با این مقاومت‌ها بود که حصر آبادان شکسته و بار دیگر دشمن بعثی مغلوب شد.
مسجدی با بیان اینکه در زمان محاصره خرمشهر، نیروهای مردمی به کمک سپاه آمده و شهر مقاوم خود را باز پس گرفتند گفت: در روزهای اول جنگ تحمیلی شهدای دانش‌آموز و بسیج بودند که سنگرهای دشمن را در هم شکستند و راه مقدس دفاع را تداوم بخشیدند.
وی ادامه داد: مقاومت در آبادان عامل اصلی نگهداری و حفظ این شهر بود.
جانشین قرارگاه قدس با اشاره به اینکه وجود 40 شهید روحانی، 4 هزار شهید مردمی و نظامی و همچنین 400 شهید دانش‌آموز در این شهر سند افتخار آبادان در تاریخ است خاطرنشان کرد: روحانیت در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله تنها نقش برگزار کنندگان مراسمی نظیر نماز و دعا را نداشتند بلکه با در دست گرفتن سلاح به خط مقدم جبهه‌ها حرکت می‌کردند.
به گفته وی "شهیده مریم فرهانیان" یکی از زنان مبارز دوران دفاع مقدس بود که با وجود برخورداری از سن کم همچنان به رسالت و تعهد خود به نظام و امام پایبند بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مسجدی با بیان اینکه پنجم مهرماه و آزادسازی این شهر به‌ واسطه خون پرفیض شهدای گلگون کفن به ‌وجود آمد افزود: انقلاب اسلامی به واسطه رزمندگان و خون شهدا با اقتدار و استقلال دنیا را متوجه خود ساخته و امروز ما به این افتخارات‌ می‌بالیم.
وی اضافه کرد: امروز صدام و رژیم منفور بعثی کجاست که این همه اقتدار و عزت ایران اسلامی را نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان مشاهده کند.
جانشین قرارگاه قدس عنوان کرد: دفاع مقدس نه تنها منجر به بزرگی عزت و شرف کشور شد، بلکه نتایج ارزشمندتری را نیز به اثبات رسانید.
به گفته وی ایجاد فرهنگ عمومی بسیج و صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر دو نتیجه بنیادین دفاع مقدس در کشورمان است.
مسجدی با بیان اینکه امروز "بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا دنباله‌رو مسیر امام راحل و تبعیت از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایران است که این موضوع نیز به زبان رؤسای این کشورها بارها اقرار شده است.
وی خاطرنشان کرد: سرمنشأ و ریشه قیام‌ کشورهای مصر، تونس، لیبی، بحرین و دیگر کشورهای در حال جنبش، نظام جمهوری اسلامی ایران و تبعیت از نهاد رهبری است.
جانشین قرارگاه قدس با اشاره به اینکه در کنفرانس اخیر "بیداری اسلامی "که در تهران با حضور 700 شخصیت سیاسی از 84 کشور برگزار شد، صحت‌های این ادعا روشن شد گفت: موج "بیداری اسلامی" دو شاخصه اساسی و بزرگ را به‌دنبال دارد که اولی اسلامیت حرکت‌های در حال شکل‌گیری و دیگری مردمی بودن جنبش‌های ایجاد شده در منطقه است.
وی ادامه داد: با گذشت زمان هر چه عمر انقلاب اسلامی جلوتر پیش می‌رود پرشکوه‌تر شده و علاقمندان بیشتری پیدا می‌کند و در مقابل آن قدرت‌های شیطانی رو در رو ضعیف‌تر و خوارتر می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مسجدی اضافه کرد: مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی و مقاومت 22 روزه غزه در مقابل استکبارگران بر گرفته از حرکت‌های مردمی و انقلابی مردم ایران به رهبریت امام راحل  بوده در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه امروز فلسطینی‌ها می‌گویند که درس مقاومت را از ایران الگو گرفته‌ایم، افزود: موج انقلاب اسلامی ایران امروز در جهان اوج و قدرت گرفته است.
جانشین قرارگاه قدس با اشاره به اهداف برگزاری رژه نیروهای مسلح در مناطق مختلف تصریح کرد: در ایران امروز، توان دفاعی چون سالیان گذشته نیست که با کمترین امکانات و تجهیزات به مقابله با دشمن رفته و مظلومیت خود را به تصویر بکشد.
وی اذعان داشت: امروز ایران قدرتمند و مستحکم در صحنه، با استمرار و اثبات جایگاه خود کشورهای به ظاهر بزرگ دنیا و استعماگر را به لرزه درآورده است.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول