اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان:

نقص صادرات موجب ‌گرانی بازار داخل میشود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان گفت: کم‌رنگ بودن نگرش و فرهنگ صادراتی در کشور گرانی تولید و کاهش صادرات را به ارمغان خواهد آورد.

نقص صادرات موجب ‌گرانی بازار داخل میشود
رحمان قره‌باش امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اهداف اتاق بازرگانی، اظهار کرد: تفکر نوینی در هیئت رئیسه جدید اتاق شکل گرفته که در آن مشارکت همه جانبه تجار بیش از همه موارد به چشم می‌خورد.
وی تصریح کرد: تجار در همین راستا باید اتاق را خانه خود بدانند تا در سایه آن استراتژی کار، همدلی و تعامل بیشتر ایجاد و شاهد رشد و توسعه صادرات استان باشیم.
دبیر انجمن حمل و نقل بین‌المللی، ارتباط اتاق گرگان با سایر استان‎ها و نیز اتاق‎های سایر کشورها را از دیگر اهداف بلندمدت معرفی کرد و افزود: تلاش شده با تعامل با ادارات مرتبط از قبیل گمرک، بازرگانی و استاندارد و روان‌سازی‌در امر صادرات استان ضمن کیفیت بخشی به کالاهای صادراتی به اهداف تعیین شده در کارگروه برسیم.
قره‌باش بیان داشت: محدودیت فروش کالا به بازار کوچک داخلی از تبعات تاخیر در فروش و خواب سرمایه است.
به عقیده وی گرانی قیمت تولیدات داخلی صنعتی و کشاورزی در مقایسه با قیمت‌های جهانی و رقابت‌پذیری کمتر تولیدات داخلی از مشکلات صادرات کشور به شمار می‌آید.
نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان، افزود: بالا بودن نرخ تورم و کارمزد بانکی، تثبیت نرخ ارز، پاین بودن بهره‌وری نیروی کار، وجود ظرفیت‎های خالی در صنایع تولیدی، بالابودن نرخ بیمه تامین اجتماعی و الزام وزارت کار در افزایش حقوق و دستمزد سالانه کارکنان بدون توجه به بهره‌وری آنها، در گرانی قیمت تولیدات داخلی تاثیرگذار است.
قره‌باش ضمن اشاره به عدم شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی با صنایع مرتبط خاطرنشان کرد: آرایش‌نیافتگی واحدهای صنعتی تولیدی به منظور دستیابی سریع و آسان و کم‎هزینه به مواد اولیه و قطعات و لوازم یدکی در نهایت به افزایش هزینه‌های تولیدات صنعتی منجر می‌شود.
وی گرانی همه ساله قیمت محصولات کشاورزی به ویژه ماده اولیه صنایع تبدیلی ناشی از افزایش همه‌ساله قیمت محصولات مزبور را از تنگناهای صنایع تبدیلی کشور دانست و افزود: پایین بوده بهره‌وری و سطح مدیریت در باغات و مزارع، فقر تکنولوژی، عدم مکانیزاسیون و بالابودن هزینه‎های تولید از دیگر موارد نگران‌کننده این صنایع در کشور محسوب می‌شود.
نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که وجود بروکراسی‌زائد در ساختار اداری، بانکی منتج به تاخیر و انصراف از سرمایه‌گذاری تولیدی شده، افزود: در این راستا کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به دلیل سخت‎گیری بانک‎ها در تخصیص تسهیلات بانکی به عنوان چالش عمده تولیدات صنعتی معرفی شده است.
انتهای پیام/ ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول